۰ نفر

کره جنوبی: پیونگ یانگ بیش از 60جنگ‌افزار اتمی دارد

۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۰۴
کد خبر: 304612
کره جنوبی: پیونگ یانگ بیش از 60جنگ‌افزار اتمی دارد

یک مقام ارشد کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای ساخت دست‌کم هشت بمب اتمی 110 پوند پلوتونیوم تولید کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک مقام ارشد کره جنوبی روز سه شنبه مدعی شد که پیونگ یانگ بیش از 60 جنگ افزار اتمی دارد.

 به گزارش شبکه خبری «فاکس نیوز» «چو مینوگ گیون» وزیر کره‌ جنوبی در امور اتحاد دو کره در  جریان نشستی  در مجلس این کشور از ارزیابی‌های اطلاعاتی در زمینه این که کره شمالی بین 20 تا 60 بمب اتمی در اختیار دارد، سخن گفت.

 این در حالی است که آژانس اطلاعاتی کره جنوبی تاکنون واکنشی در این زمینه از خود نشان نداده است.

 این مقام کره جنوبی افزود که سئول هرگز پیونگ یانگ را به عنوان یک کشور اتمی نمی‌پذیرد و تلاش‌های دیپلماتیک برای رفع برنامه اتمی این کشور ادامه دارد.

  دولت کره جنوبی مدعی شده که کره شمالی برای ساخت دست‌کم هشت بمب اتمی 110 پوند پلوتونیوم تولید کرده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی روز (سه‌شنبه) با هشدار به واشنگتن اعلام کرد اعلامیه پایان جنگ دو کره نمی‌تواند به عنوان اهرم فشاری برای خلع سلاح اتمی کره شمالی استفاده شود.

رسانه دولتی کره شمالی نوشت که اعلامیه پایان جنگ باید نیم قرن پیش تصمیم‌گیری می‌شد و این مسئله اساسی‌ترین فرآیند برای ایجاد روابط آمریکا و کره شمالی و صلح در شبه جزیره کره است. 

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ»  رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن (خرداد) با یکدیگر دیدار و توافق کردند ثبات و رژیم صلح در شبه جزیره کره ایجاد کنند.

 البته آمریکا از کره شمالی می‌خواهد ابتدا اقدام به خلع سلاح کامل اتمی کند تا تحریم‌ها علیه این کشور برچیده شود اقدامات غیرقابل بازگشت انجام دهد