۰ نفر

آمریکا دارد به چین کمک می‌کند؟

۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۱
کد خبر: 304248
آمریکا دارد به چین کمک می‌کند؟

مقامات چین از حضور ‎ترامپ بسیار خشنودند. آنها هیچ گاه فکر نمی کردند ‎آمریکا موقعیت برتر اقتصادی جهانی خود را بدون یک جنگ به ‎چین واگذار کند. اما اکنون ترامپ و نحوه تصمیم گیری او همه چیز را به یک رویا برای چین تبدیل کرده است

فارین افرز می‌گوید: هرچند دعوای ‎ترامپ با ‎چین بالا گرفته اما ترامپ رئیس جمهور ایده آل چینی هاست.چرا؟

آمریکا در حال کاهش نفوذش در آسیای جنوب شرقی است (خروج از ترانس پسیفیک، مشکلات با ژاپن و خروج از کره جنوبی). چین هیچوقت خواب این را هم نمی دید.

چین میداند ‎ترامپ استراتژیست نیست و یک بیزنس من کوته فکر است. او به فکر منافع خودش است و چینی‌ها دارند آن را تامین می کنند. محصولات ایوانکا ترامپ بسیار سریع در ‎چین اجازه پخش گرفتند. اما انتخابات ‎آمریکا نزدیک است. سیاست ترامپ ساختن بحران و سپس رو کردن یک راه حل سطحی بنام خودش است.

مقاله ادعا می‌کند مقامات چین از حضور ‎ترامپ بسیار خشنودند. آنها هیچ گاه فکر نمی‌کردند ‎آمریکا موقعیت برتر اقتصادی جهانی خود را بدون یک جنگ به ‎چین واگذار کند. اما اکنون ترامپ و نحوه تصمیم گیری او همه چیز را به یک رویا برای چین تبدیل کرده است.

مقاله بصورت ضمنی مدعی است که ‎چین در برابر این ‎جنگ تجاری کوتاه آمده و امتیازاتی سطحی به ‎آمریکا می‌دهد. مثلا خرید انرژی و نفت را از آمریکا زیاد می‌کند. و ترامپ مانند دیگر کارهایش این بحران را در سطحی ترین شکل قبل از انتخابات در دوماه آینده جمع خواهد کرد.

باید استراتژی هوشمندانه تری در برابر ترامپ داشته باشیم.