۰ نفر

۸میلیارد دلار ضرر برای لهستان با تحریم اروپا علیه روسیه

۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۴
کد خبر: 303724
۸میلیارد دلار ضرر برای لهستان با تحریم اروپا علیه روسیه

وزیر امور خارجه و بازرگانی لهستان اعلام کرد: تحریم‌های اروپا علیه روسیه تا الان ۸ میلیارد دلار به اقتصاد لهستان آسیب وارد کرده است.

به گزارش راشاتودی، پیتر سزیژارتو وزیر امور خارجه و بازرگانی لهستان اعلام کرد اقتصاد این کشور از محل تحریم‌های اروپا علیه روسیه ۸ میلیارد دلار ضرر کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی گفت: اعضای اتحادیه اروپا باید نشستی را برای بررسی میزان موفقیت تحریم‌های اروپا علیه مسکو که در سال ۲۰۱۴ برگزار شد برگزار کنند.

وی در مصاحبه با شبکه خبری روسیه ۲۴ گفت: این یک خواسته مشروع است چرا که این تحریم‌ها ضرر قابل توجهی به اقتصاد لهستان وارد کرده است.

این وزیر لهستانی افزود: لهستان تا پیش تحریم‌ها دومین شریک تجاری روسیه بود اما جایگاه این کشور به دوازدهمین شریک تجاری روسیه نزول کرده است. در واقع به دلیل محدودیت صادرات به روسیه شرکت‌های لهستانی تاکنون ۸ میلیارد دلار ضرر کرده‌اند.

وی پیش‌تر از اتحادیه اروپا خواسته بود تا به صورت صادقانه درباره تحریم‌های علیه روسیه نشست‌هایی را برگزار کنند.

این وزیر لهستانی طی سخنانی در شبکه راشاتودی گفته بود: باید دید که آیا این اقدام در واقع به اقتصاد اروپا کمک کرده است و یا به نفع اقتصاد روسیه بوده است و یا اینکه باعث شده است اقتصاد روسیه افت کند. از طرفی باید تاثیر این تحریم‌ها بر پیشرفت توافق مینسک مورد ارزیابی قرار گیرد.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۴ به دلیل اقدام روسیه در جدا کردن شبهه جزیره کریمه از اوکراین و الحاق آن به خاک خود، روسیه را تحریم کرد. روسیه نیز با اعمال تحریم این اقدام اروپایی‌ها را پاسخ داد.