۰ نفر

قوانین جذب نیروی کار خارجی در انگلیس تغییر می‌کند

۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۴
کد خبر: 303534
قوانین جذب نیروی کار خارجی در انگلیس تغییر می‌کند

دولت انگلیس با طرحی موافقت کرد که به موجب آن اولویت جذب نیروی کار خارجی بر اساس مهارت خواهد بود و از این به بعد اتباع اتحادیه اروپا در اولویت قرار نخواهند داشت.

به گزارش رویترز، دولت انگلیس در جلسه اخیر خود با طرحی موافقت کرده است که اولویت جذب مهاجرین خارجی را بر اساس مهارت کاری آن‌ها قرار خواهد داد و اتباع اروپایی به مانند گذشته دارای اولویت جذب نخواهند بود. این اقدام دولت انگلیس پس از آن صورت می‌گیرد که مشاوران دولتی در بیانیه‌ای مشترک به دولت هشدار دادند اگر تخصص در اولویت قرار نگیرد، فشار بر اقتصاد انگلیس بیش‌تر خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در شرایطی که شش ماه بیش‌تر به ترک اتحادیه اروپا توسط انگلیس باقی نمانده است، هنوز لندن و بروکسل بر سر روابط آتی خود به توافق نرسیده‌اند. پیش‌تر نیز دولت خانم ترزا می اعلام کرده بود سیستم جذب مهاجران کاری خود را به منظور تقویت بهره‌وری در اقتصاد انگلیس تغییر خواهد داد.

پیش‌ از این نیز برخی از احزاب انگلیسی خواهان ایجاد یک سیستم جذب نیروی کار خارجی به مانند سیستم کاری کانادا شده بودند.

در انگلیس ۷.۵ درصد کارمندان و متخصصان بخش بانکی که بزرگ‌ترین صنعت این کشور است، از شهروندان اروپایی و ۴.۷ درصد نیز از کشورهای غیراروپایی هستند و در لندن از هر چهار کارمند بخش مالی یک نفر غیر انگلیسی است. شرکت‌های انگلیسی در حال حاضر می‌توانند نیروهای خود را از بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بدون نیاز به ویزا استخدام کنند اما برای کشورهای خارج از اتحادیه باید اقدام به اخذ ویزای موسوم به " تیر ۲" کنند. اگر انگلیس نتواند با اتحادیه اروپا به توافقی برای جابجایی شهروندان برسد این شرکت‌ها مجبور به اخذ ویزا برای کلیه کارکنان خارجی خواهند شد.