۰ نفر

برای مقابله با تروریست‌ها؛

روسیه، هند، ایران و چین بانک اطلاعاتی تاسیس می‌کنند

۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۱
کد خبر: 303178
روسیه، هند، ایران و چین بانک اطلاعاتی تاسیس می‌کنند

یک رسانه روسی نوشت که پنج کشور افغانستان، ایران، هند، چین و روسیه برای مقابله با تهدیدات گروه های تروریستی نسبت به تاسیس بانک اطلاعاتی مشترک توافق کردند.

به گزارش بیزینس استاندارد، سخنگوی شورای امنیت ملی روسیه گفت، موضوع ایجاد بانک اطلاعاتی مشترک در کنفرانس چند جانبه ' گفت و گوی امنیتی منطقه ای' با حضور نمایندگان کشورهای چین، ایران، افغانستان، هند و روسیه در تهران مطرح و مورد حمایت طرفین قرار گرفت. 
به کزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، به گفته آونچی اونشین، البته پیش از این نیز بانک اطلاعاتی از گروه های تروریستی در بخش سرویس امنیت فدرال روسیه ایجاد شده بود که در این کنفرانس شرکت کنندگان برای تاسیس یک بانک اطلاعاتی مشترک همگانی دیگر نیز به توافق رسیدند.
به گفته سخنگوی شورای امنیت ملی روسیه، در کنفرانس امروز تهران علاوه براین، نمایندگان دیگر کشورها از طرح ابتکارانه ایران برای تشکیل مکانیسم جدید در سطح وزرای شورای امنیت استقبال و حمایت کردند. 
نخستین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای افغانستان، هند، چین و روسیه به میزبانی علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران در هتل آزادی تهران با عنوان گفت و گوی امنیتی منطقه ای امروز آغاز به کار کرد.