۰ نفر

امیر قطر: اختلافات شورای همکاری خلیج فارس را فلج کرده است

۳ مهر ۱۳۹۷، ۲۲:۴۵
کد خبر: 302968
 امیر قطر: اختلافات شورای همکاری خلیج فارس را فلج کرده است

امیر قطر با انتقاد از تحریم های به عمل آمده علیه این کشور از سوی عربستان و امارات، گفت که اختلافات، شورای همکاری خلیج فارس را فلج کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی که سه شنبه شب در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخن می گفت، اظهار کرد، محاصره ای که علیه قطر از یک سال پیش آغاز شده است به ماهیت شورای همکاری خلیج فارس آسیب زده و این در حالی است که برخی همچنان به دنبال افزایش تنش ها در منطقه هستند.

شیخ تمیم با بیان اینکه تحریم های غیر قانونی امنیت قطر را هدف قرار داده است گفت: تحریم ها باعث افزایش نقش منطقه ای و جهانی قطر شده و اکنون جامعه جهانی متوجه اقدامات منفی انجام گرفته علیه ما شده است.

او با بیان اینکه جهان با تهدیدهای جدی امنیتی، سیاسی و اقتصادی و چالش های بی حد و مرز مواجه است، گفت: با تلاش های خود و کمک کشورهای دوست و برادر به محاصره ظالمانه پایان خواهیم داد.

امیر قطر در ادامه سخنان خود به مسئله اول جهان اسلام یعنی فلسطین اشاره کرد و با بیان اینکه پیشرفت های کوچکی در مسائل مهم خاورمیانه و به ویژه مسئله فلسطین به دست آمده است، گفت که بحران فلسطین بدون حل و فصل مسائلی که از سوی اسراییل رد شده است، قابل حل نیست.

شیخ تمیم با اشاره به محاصره نوار غزه و شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین، نسبت به عواقب جدی این وضعیت هشدار داد و اظهار کرد، مسئله فلسطین بدون حل دائمی مسئله قدس و موضوع آوارگان به سرانجام نخواهد رسید.

وی همچنین بر ادامه حمایت مادی و سیاسی کشورش از فلسطین تاکید کرد.

امیر قطر در ادامه با اشاره به وضعیت یمن با تاکید بر حمایت کشورش از وحدت، استقلال و تمامیت ارضی یمن، گفت که از همه احزاب و طرف های درگیر در یمن برای تحقق آشتی ملی دعوت به عمل می آوریم.

وی گفت، در اقدامی به منظور کمک به برادران خود در یمن با سازمان ملل متحد توافقنامه همکاری مقابله با بیماری وبا به امضا رساندیم.

امیر قطر در مورد سوریه هم با بیان اینکه راه حل بحران سوریه سیاسی است از اینکه جامعه جهانی بعد از هفت سال قادر به حل این مسئله نشده است انتقاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از عملیات بازسازی عراق و رشد و توسعه این کشور حمایت کرد.

شیخ تمیم به موضوع لیبی هم اشاره کرد و گفت که از برادران خود در لیبی می خواهیم که منافع ملی را حفظ کنند و به گفت وگو های خود پایبند باشند.

وی همچنین مبارزه با تروریسم در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی را از اولویت های سیاسی قطر برشمرد.