۰ نفر

ترامپ و مون درباره خلع سلاح هسته‌ای گفت و گو کردند

۳ مهر ۱۳۹۷، ۸:۱۸
کد خبر: 302732
 ترامپ و مون درباره خلع سلاح هسته‌ای گفت و گو کردند

در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی و دونالد ترامپ همتای آمریکایی وی درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی گفت و گو کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نهاد ریاست جمهوری این کشور روز سه شنبه در بیانیه ای آورد که طرفین در این نشست تدابیر مربوط به خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و دیدار سران آمریکا و کره شمالی را مورد بررسی قرار داده اند.

این بیانیه خاطر نشان می کند که دو طرف همچنین در خصوص برگزاری دومین نشست سران آمریکا و کره شمالی و جزییات ذی ربط بحث هایی داشته اند.

گزارش ادامه می دهد که رییس جمهوری کره جنوبی توضیحاتی درباره سفر ماه جاری میلادی و دیدارهایش با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به ترامپ داده و واشنگتن را در جریان آخرین تحولات قرار داده است.

رهبران دو کشور گفته اند که باید به کره شمالی اطمینان داد و مشخص کرد که وقتی خلع سلاح اتمی شود آینده درخشانی پیش رو خواهد داشت.

به همین سبب کره جنوبی و آمریکا در این زمینه نیز رایزنی کرده اند که برای رسیدن به هدف خلع سلاح هسته ای کره شمالی لازم است امتیازها و اطمینان هایی به این کشور داده شود.

رییس جمهوری کره جنوبی در این دیدار تاکید کرد کیم خواستار آن است که هر چه زودتر دیدار سران با آمریکا برگزار شود.

رییس جمهوری آمریکا نیز ضمن ابراز خرسندی از این پیام تصریح کرد این دیدار به زودی انجام خواهد شد.

ترامپ افزود که احتمالا دیدار دوم سران آمریکا و کره شمالی در مکانی غیراز سنگاپور خواهد بود و بزودی اعلام خواهد شد.

مون همچنین با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل دیدار و با وی درباره برنامه رژیم دایمی صلح، اعلام رسمی پیمان متارکه جنگ و مشوق های امنیتی به کره شمالی رایزنی کرد.

بنا به این گزارش او تاکید کرد که برای رسیدن به هدف خلع سلاح اتمی لازم است که دوران پایان جنگ کره در سال 1953 میلادی و خاتمه دوران متارکه جنگ اعلام شود.

رییس جمهوری کره جنوبی گفت که اعلام پایان متارکه جنگ مخل اتحاد نظامی آمریکا و کره جنوبی نخواهد بود و تنها یک اعلام سیاسی است و ربطی به روابط نظامی این دو کشور ندارد و آن را سست نخواهد کرد.

وی همچنین به دبیرکل سازمان ملل گفت که پیامی را از سوی کیم به ترامپ منتقل کرده و رییس جمهوری آمریکا پذیرفته که کره شمالی خواستار تغییر است.