۰ نفر

شرکت عادل الجبیر در نشست شورای امنیت

۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۴۶
کد خبر: 302679
شرکت عادل الجبیر در نشست شورای امنیت

وزیر خارجه عربستان در نشستی که در شورای امنیت سازمان ملل متحد به ریاست ترامپ برگزار می‌شود، شرکت می‌کند؛ موضوع «ایران» یکی از دستور کارهای این نشست است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی در نشستی که بناست روز چهارشنبه در شورای امنیت سازمان ملل متحد به ریاست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شود، شرکت می‌کند.

پیشتر اعلام شده بود که مباحث مبارزه با قاچاق مواد مخدر و منع اشاعه هسته‌ای در دستور کار این نشست است اما ترامپ با شفاف کردن فضای پر از ابهامی که مقامات آمریکایی به آن دامن می‌زدند، رسماً اعلام کرد که «ایران» هم در دستور کار این نشست خواهد بود.

آمریکا فعلاً رئیس دوره‌ای شورای امنیت است و آمریکایی‌ها گفته‌اند که با استفاده از این موقعیت، نشستی به ریاست رئیس‌جمهورشان در خلال برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می‌کنند.

هنوز مشخص نیست که آمریکایی‌ها به عنوان رئیس‌ جلسه، عربستان را تحت چه عنوانی به این نشست دعوت کرده‌اند اما حساب توئیتری وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرده که جبیر در نشستی که به «مبازره با مواد مخدر» می پردازد، شرکت می‌کند.

با توجه به قرار داشتن موضوعات مرتبط با ایران در دستور کار، به نماینده ایران برای ارائه پاسخ در این نشست وقت داده خواهد شد.