۰ نفر

سفیر فرانسه در آمریکا:

ترامپ هر توافق تجاری با اتحادیه اروپا را خراب می‌کند

۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۰۱
کد خبر: 301977
ترامپ هر توافق تجاری با اتحادیه اروپا را خراب می‌کند

سفیر فرانسه در آمریکا هشدار داد کاخ سفید از شرایط کنونی واردات و صادرات خودرو بین اروپا و آمریکا راضی نیست و این احتمال وجود دارد که وی برای اعمال تعرفه بر واردات کالا از اروپا مذاکرات تجاری با این اتحادیه را متوقف کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ژرارد آرائود، سفیر فرانسه در آمریکا، گفت: این احتمال وجود دارد که کاخ سفید با هدف اعمال تعرفه‌های بیشتر بر واردات کالاهای اروپایی، مذاکرات تجاری با این اتحادیه را متوقف کرده و هر توافق احتمالی را خراب کند.

وی گفت: ترامپ شاید در آینده نزدیک دوباره موضوع اعمال تعرفه بر واردات خودرو از اروپا را دوباره مطرح کند.

آرائود ادامه داد: ترامپ شاید حتی فقط به دلیل طولانی شدن مذاکره تجاری با اروپا اقدام به اعمال تعرفه بر واردات از این اتحادیه کند.

وی ادامه داد: اعمال تعرفه بر واردات خودروهای اروپایی، می‌تواند تنها یک سنگ محک طی هفته‌ها و ماه‌های آینده برای روابط پیش روی بین دو طرف باشد.

این سفیر فرانسوی افزود: هرگونه تصمیم‌گیری و حصول توافق بین اروپا و آمریکا شاید ماه‌ها زمان ببرد و من مطمئن نیستم که ترامپ صبر کافی برای این مسئله را داشته باشد.

این مقام فرانسوی که از افراد بسیار نزدیک به رئیس جمهور فرانسه نیز محسوب می‌شود ادامه داد: بنابر این ماه های آینده در روابط اروپا با آمریکا بسیار سرنوشت ساز خواهد بود چرا که یا ما شاهد حصول توافق و از بین رفتن تهدید گسترش تنش تجاری بین دو طرف خواهیم بود یا اینکه اروپا و آمریکا به سمت جنگ تجاری خواهند رفت.