۰ نفر

مسکو: توسعه برنامه موشکی، حقِ مسلم ایران است

۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۱۴
کد خبر: 301726
مسکو: توسعه برنامه موشکی، حقِ مسلم ایران است

معاون وزیر خارجه روسیه می گوید که مقامات مسکو معتقدند که توسعه برنامه موشکی ایران حق مسلم تهران است و تمام موضوعات مرتبط به آن باید بدون اِعمال فشار حل و فصل شوند.

به گزارش اسپوتنیک، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه در گفتگو با این خبرگزاری روسیه اظهار داشت که به اعتقاد مقامات مسکو توسعه برنامه موشکی ایران، حقِ مسلم تهران است و تمامی موضوعات مرتبط با آن باید بدون اِعمال فشار- به ویژه نظامی- و در پای میز مذاکره حل و فصل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وی در اینباره گفت: «ما همواره بر حل و فصل هرگونه مسأله ای که در روابط میان کشورها و در گفتگو بر سر موضوعات حساس بوجود می آید، از راه انجام مذاکرات و از طریق [انعقاد] توافقنامه های مناسب حمایت کرده ایم».

این مقام بلندپایه وزارت خارجه روسیه در ادامه تأکید کرد که تحولات مرتبط با موضوع توافق هسته ای ایران و سایر موضوعاتی که همتایان آمریکایی در خصوص این توافق مطرح کرده اند، توجه دقیق و موشکافانه روسیه را جلب کرده است.

وی در گفتگو با اسپوتنیک فاش کرد که دیدار پنج کشور میانجی و ایران در سطح وزرای خارجه، قرار است در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در پایان ماه سپتامبر برگزار شود.