۰ نفر

تشدید اختلاف در کاخ سفید

ترامپ: دادستان کل ندارم

۲۸ شهریور ۱۳۹۷، ۲۱:۳۰
کد خبر: 301696
 ترامپ: دادستان کل ندارم

رئیس‌جمهوری آمریکا که مدت دو سال است در گرداب تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات 2016 گیر افتاده است، در تازه‌ترین انتقاد به عملکرد وزیر دادگستری خود گفت: من دادستان کل ندارم و این بسیار ناراحت کننده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ که در گفت و گو با هیل تی وی این مطلب را پس از انتقادهای مکرر از جف سشنز وزیر دادگستری خود به دلیل تفویض اختیارات در تحقیقات بازرس رابرت مولر، مطرح کرد.

وی درباره عزل این عضو کابینه خود هم اظهار کرد: بگذارید ببینیم چه می‌شود. خیلی‌ها از من خواسته‌اند که این کار را انجام دهم.

رئیس جمهوری آمریکا که پس از انتقادهای فراوان از اظهارات وی در نشست خبری مشترک با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در هلسینکی نسبت به این مساله بسیار محتاط شده است، ادامه داد: خب من تاریخ را خواندم و گفته ام قصد دخالت ندارم اما آنچه سشنز کرد، خیلی غیرمنصفانه بود.

مساله دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، یک مساله فراحزبی است و جمهوریخواهان فراوانی نسبت به این مساله واکنش نشان داده اند، شاید یکی از دلایل جلوگیری کننده از اخراج وزیر دادگستری، فشار هم حزبی ها در سنا باشد.

سشنز با شدت گرفتن احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 و مطرح شدن روابط ستاد انتخاباتی ترامپ با عوامل روسیه، اختیارات قانونی خود را در این زمینه سلب و به راد روزنستاین معاون خود واگذار کرد.