۰ نفر

مجله "تایم" به قیمت ۱۹۰میلیون دلار فروخته شد

۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۲۱
کد خبر: 301155
مجله "تایم" به قیمت ۱۹۰میلیون دلار فروخته شد

مجله "تایم" آمریکا به قیمت ۱۹۰ میلیون دلار به یک زوج سرمایه‌دار در حوزه فناوری اطلاعات فروخته شد.

به گزارش " هافینگتون پست"، گروه رسانه‌ای "مردیت"، صاحب نشریه تایم آمریکا دیروز در یک کنفرانس خبری از فروش این نشریه به مبلغ ۱۹۰ میلیون دلار به صورت نقد خبر داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرایران، خریداران جدید تایم زوج سرمایه دار آمریکایی " مارک بنیوف" و همسرش" لین بنیوف" هستند که صاحب شرکت خدماتی " سیلز فورس" می‌باشند.

طبق اعلام شرکت مردیت، قرار است این قرارداد به صورت نقد و تا ۳۰ روز آینده نهایی شود.

خانواده‌ی بنیوف، مجله تایم را به صورت شخصی خریداری کرده‌اند و این خرید ارتباطی به کمپانی آن‌ها (سیلز فورس) ندارد. خانواده بنیوف از نوظهوران عرصه فناوری اطلاعات در آمریکا بوده و بر اساس تخمین‌ها ثروتی بالغ بر ۷ میلیارد دلار دارند.

این نخستین بار نیست که یک سرمایه‌دار حوزه فناوری اطلاعات در آمریکا اقدام به خرید یک نشریه معتبر چاپی می‌کند. پیشتر در سال ۲۰۱۳ "جف بزوس" سرمایه‌دار و مالک وب سایت فروش آنلاین "آمازون"، روزنامه واشنگتن پست آمریکا را خریده است.

فروش دوباره تایم در حالی است که گروه رسانه‌ای مردیت در ژانویه سال جاری میلادی (۲۰۱۸) این مجله پرمخاطب و معروف را خریده بود. مردیت پس از خرید تایم، استراتژی فروش برند‌های خبری این نشریه و تمرکز بر موضوع زنان را در پیش گرفت.

آخرین شماره مجله تایم در همین راستا به روایت داستان زندگی مشقت‌بار سه معلم زن آمریکایی اختصاص یافته است.

سردبیر مجله تایم با صدور بیانیه‌ای از این انتقال مالکیت نشریه استقبال کرده است.

در بیانیه رسمی فروش این مجله آمده: مالک جدید تایم، در تصمیمات حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و سردبیری آن دخالت نخواهد کرد.

با توجه به بحران نشریات چاپی در سرتاسر جهان، نشریه تایم نیز در ماه‌های گذشته با معضلاتی، چون توزیع و کاهش درآمد آگهی مواجه بوده است.