۰ نفر

لهستان خواستار همراهی اروپا با تحریم‌های ضدایرانی آمریکا است

۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۲۷
کد خبر: 300497
لهستان خواستار همراهی اروپا با تحریم‌های ضدایرانی آمریکا است

وزیر خارجه لهستان می‌گوید اتحادیه اروپا باید در زمینه سیاست خارجی، همدلی بیشتری با آمریکا داشته باشد و در همین راستا، تبعیت از تحریم‌های ضدایرانی واشنگتن، واجب است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «یاکسک چاپوتویچ» وزیر خارجه لهستان امروز با توصیف کشورش به عنوان پل اتصال اروپا و آمریکا، از هم‌قاره‌ای‌های خود خواست که تحریم‌های ضدایرانی آمریکایی‌ها را اجرا کنند.

چاپوتویچ که با آسوشیتدپرس مصاحبه می‌کرد، گفته که تصمیم دولت ترامپ برای بازگرداندن تحریم‌های رفع‌شده بواسطه برجام «تصمیمی درست» بوده است و «اتحادیه اروپا باید در قبال سیاست خارجی آمریکا، همدلی بیشتری از خود نشان دهد.»

این مواضع وزیر خارجه لهستان در حالی رسانه‌ای می‌شود که «آندرزج دودا» رئیس‌جمهور این کشور روز سه‌شنبه برای دیدار با ترامپ به آمریکا می‌رود.

پیش از این هم، لهستان پس از اعلام موضع به اصطلاح واحد اتحادیه اروپا در حمایت از برجام، اعلام کرده بود که با این مسئله مخالفت دارد.

یکی از گزینه‌های اتحادیه اروپا برای ادامه اجرای برجام، استفاده از ظرفیت «بانک سرمایه‌گذاری اروپا» است که البته این مسئله، توافق همه سهامداران بانک را طلب می‌کند.

از سوی دیگر، مقامات بانک هم به صراحت اعلام کرده‌اند که حدود ۴۰ درصد از سرمایه این موسسه مالی از آمریکا تأمین می‌شود و به همین خاطر، نمی‌توانند برای تعامل با ایران، تحریم‌های واشنگتن را به جان بخرند.