۰ نفر

بدهکارترین کشور دنیا کجاست؟

۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۴۱
کد خبر: 299973
بدهکارترین کشور دنیا کجاست؟

تحلیل‌های صورت گرفته توسط موسسه "نامورا" نشان می‌دهد کشورهای آسیایی بیشتر از سایر کشورها در معرض نوسانات ریسک نرخ ارز قرار دارند.

به گزارش مارکت واچ، در این تحلیل شاخص‌هایی چون واردات، بدهی خارجی کوتاه مدت، میزان صادرات، ذخایر ارزی خارجی، نرخ بهره، جریانات ناخالص سرمایه‌ای خارجی و حساب جاری کشورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نتایج این مطالعات چندان شما را شگفت زده نخواهد کرد: آرژانتین که پزوی آن از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده، در صدر این فهرست قرار گرفته است. بحران ارزی آرژانتین تا بدانجا پیش رفت که دولت آرژانتین مجبور به مذاکره با صندوق بین المللی پول برای دریافت یک بسته نجات ۵۰ میلیارد دلاری شده است.

ترکیه در این رده بندی در رده دوم قرار گرفته است. لیر ترکیه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۴۱ درصد ارزش خود را از دست داده است. تنش‌های بین آنکارا و واشنگتن بر سر بازداشت یک کشیش آمریکایی در ترکیه به اتهام جاسوسی از اصلی‌ترین دلایل این کاهش ارزش عنوان می‌شود.

آفریقای جنوبی نیز در این رده بندی در رتبه سوم قرار گرفته است. ارزش راند در برابر دلار طی سال جاری ۱۸.۸ درصد کاهش یافته است.

سایر کشورهایی که به گفته این موسسه با ریسک ارزی زیادی مواجهند عبارت اند از: سریلانکا، پاکستان، مصر، اوکراین، مالزی، رومانی، کلمبیا، شیلی، ویتنام و هند.