۰ نفر

مذاکره‌کننده اتحادیه‌اروپا خبر داد:

احتمال توافق میان لندن و بروکسل درباره «برگزیت»

۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۱۴
کد خبر: 299497
احتمال توافق میان لندن و بروکسل درباره «برگزیت»

مذاکره کننده ارشد اروپا در مذاکرات «برگزیت» اعلام کرد که اگر لندن و بروکسل تا اوایل نوامبر سال جاری به توافق دست یابند، انگلیس در تاریخ مقرر می‌تواند از این اتحادیه بیرون برود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، میشل بارنیه مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات خروج انگلیس از این اتحادیه موسوم به «برگزیت» امروز دوشنبه اعلام کرد: اگر دو طرف مذاکره واقع بینانه ای داشته باشند، تا اوایل نوامبر سال جاری میلادی می توان به توافقی در این خصوص دست یافت.

مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در این مذاکرات ادامه داد که موضوع مذکور برای لندن و بروکسل حیاتی است؛ چرا که پارلمان های دو طرف باید وقت کافی برای بررسی توافقات و رأی در این باره را داشته باشند تا لندن نیز بتواند طبق برنامه از پیش تعیین شده خود یعنی در ۲۹ مارس سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ فروردین ۱۳۹۸) از اتحادیه اروپا خارج شود.

این درحالی است که بر اساس قانون، برگزیت باید ۲ سال از زمان فعال سازی ماده ۵۰ معاهده لیسبون روی دهد؛ اما تا کنون پیشرفت محسوسی در این مذاکرات روی نداده است.

در همین خصوص، انگلیس تا کنون چند بار تهدید کرده است که درصورت عدم حصول توافق میان لندن و بروکسل، این کشور بدون هیچ توافقی از اتحادیه اروپا بیرون خواهد رفت.