۰ نفر

شمار قربانیان زلزله هوکایدو به 44نفر افزایش یافت

۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶
کد خبر: 299348
شمار قربانیان زلزله هوکایدو به 44نفر افزایش یافت

زلزله قدرتمندی که چند روز پیش جزیره‌ای در شمال ژاپن را به لرزه درآورد و منجر به رانش زمین شده بود، تا کنون جان 44 نفر را گرفته و 660 نفر دیگر را مجروح کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، با وجود گذشت چند روز از زلزله قدرتمند ۶.۶ ریشتری جزیره «هوکایدو» در شمال ژاپن، همچنان تعداد قربانیان این حادثه رو به افزایش است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، در تازه‌ترین آمار اعلام شده از زلزله پنج‌شنبه گذشته در هوکایدو، اعلام شد تا کنون ۴۴ نفر جان خود را از دست داده‌ و ۶۶۰ نفر مجروح شده‌اند و شرکت خودروسازی تویوتا فعالیت در بخش‌های مونتاژ این جزیره را تعلیق کرده است.

زلزله ۶.۶ ریشتری پنج‌شنبه، منجر به قطع برق در بخش‌های زیادی از این جزیره شد و تمام راه‌های ارتباطی هوایی و ریلی با جزیره قطع شده است. همچنین این زلزله منجر به رانش زمین در بخش‌های زیادی از هوکایدو شده است که به موجب آن خانه‌های زیادی تخریب شدند.

در حال حاضر دو هزار و پانصد نفر از افراد زلزله‌زده در مراکز اسکان موقت هستند و ۴۰ هزار نفر از نیروهای امدادی و ارتش برای کمک همچنان در این جزیره فعالیت دارند.

زلزله هوکایدو تاکنون آخرین فاجعه طبیعی در ژاپن بوده است که دو روز بعد از وقوع توفان قدرتمند «جِبی» روی داد. این توفان جان حداقل ده نفر را گرفته بود و باعث لغو صدها پرواز شد و هزاران نفر را مجبور کرد خانه‌هایشان را ترک کنند.

ژاپن در منطقه‌ای معروف به «حلقه آتش» واقع شده است که منطقه‌ای به وسعت ۴۰ هزار کیلومتر به شکل نعل اسب در اقیانوس آرام است و زلزله‌ها و آتش‌فشان‌های عظیمی در این منطقه از زمین روی می‌دهد.