۰ نفر

درخواست ترامپ از شرکت اپل

۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۲۷
کد خبر: 298973
 درخواست ترامپ از شرکت اپل

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه از گروه اپل خواست تولید خود را بیشتر از چین به آمریکا متمرکز کند و به گفته وی، این بهترین راه برای مقابله با پیامدهای جنگ تجاری واشنگتن با پکن است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس جمهور آمریکا بعد از آنکه روز جمعه تهدید کرد بر همه واردات از چین مالیات اعمال می کند، در توییتی نوشت: قیمت محصولات اپل احتمال دارد به دلیل تعرفه های قابل توجه که شاید به چین تحمیل شود افزایش یابد.

دونالد ترامپ، چین را به رویکردهای تجاری غیر منصفانه متهم کرد. وی خطاب به این شرکت الکترونیکی مستقر در کالیفرنیا تاکید کرد: یک راه حل ساده وجود دارد: محصولات خود را به جای چین در آمریکا تولید کنید. از همین امروز ساخت کارخانه های جدید را شروع کنید. این هیجان انگیز است. اپل که به شدت به چین وابسته است و اغلب محصولات خود را در این کشور تولید می کند احتمال دارد بین حملات دو طرف گرفتار شود. تیم کوک، مدیر اپل به تازگی اعلام کرد تعرفه های گمرکی که دونالد ترامپ به چین تحمیل می کند شبیه «مالیات بر مصرف کننده» است.

بین ماه های ژوئیه و اوت 50 میلیارد دلار از محصولات چین با مالیات های آمریکا رو به رو شدند. پکن این تصمیم را تلافی کرده و هشدار داده است که احتمال دارد 60 میلیارد دلار از کالاهای آمریکا را هدف قرار دهد.