۰ نفر

در پایان معاملات هفتگی؛

وال‌استریت با نگرانی‌های تعرفه‌ای افت کرد

۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶
کد خبر: 298812
وال‌استریت با نگرانی‌های تعرفه‌ای افت کرد

سه شاخص مهم وال‌استریت درحالی افت کردند که دونالد ترامپ از احتمال وضع تعرفه‌های جدید بر واردات چین خبرداده است؛ شرکت اپل هم اعلام کرده برخی محصولاتش در معرض همین تعرفه‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش رویترز، در پایان معاملات روز جمعه(صبح شنبه به وقت تهران)، سه شاخص مهم وال‌استریت درحالی افت کردند که دونالد ترامپ از احتمال تعرفه‌های جدیدی برای واردات چینی سخن گفت و شرکت اپل هم اعلام کرد برخی محصولات این شرکت در معرض همین تعرفه‌ها قرار خواهند گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر؛ سهام آمریکا بیشتر معاملات دیشب را با افت سپری کردند اما نیم ساعت پایانی معاملات با انتشار گزارشی از این که محصولات اپل، شامل اپل واچ و ای پد، تحت تعرفه قرار خواهند گرفت، سهام بیشتر سقوط کردند. سهام اپل که بیشتر جلسه دیروز در منطقه مثبت بود، در پایان ۰.۸ درصد از ارزش خود را از دست داد.

شرکت اپل این اطلاعات را در واکنش به طرح تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات چین منتشر کرد. دوره اظهار نظر عمومی در مورد این تعرفه‌ها شب پنج‌شنبه به پایان رسید. لری کودلا، مشاور اقتصادی کاخ سفید، صبح جمعه اعلام کرد تا زمانی که مقامات اظهار نظرهای عمومی را بررسی نکنند، ترامپ تصمیمی در مورد تعرفه‌ها نخواهد گرفت.

کوینسی کروسبی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت پرودنشال فایننشال، می‌گوید: احتمال این وجود دارد که چین دوباره ارز خود را کم ارزش کند که این کار باعث بالا رفتن نرخ دلار و فشار آمدن به صادرکنندگان آمریکایی می‌شود.

سهام آمریکا پس از این که ترامپ اعلام کرد آماده است تا بر ۲۶۷ میلیارد دلار دیگر از واردات چین (علاوه بر ۲۰۰ میلیارد دلار قبلی)، تعرفه وضع کند، بیشتر تحت فشار قرار گرفتند.

میانگین صنعتی داوجونز ۷۹.۳۳ واحد یا ۰.۳۱ درصد افت کرد و به ۲۵۹۱۶.۵۴ واحد رسید. اس‌اندپی۵۰۰ هم ۶.۳۷ واحد یا ۰.۲۲ درصد کاهش یافت و در ۲۸۷۱.۶۸ واحد بسته شد. کامپوزیت نزدک ۲۰.۱۹ واحد یا ۰.۲۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و به سطح ۷۹۰۲.۵۴ واحد رسید.

این هفته داوجونز ۰.۱۹ درصد افت کرد، اس‌اندپی ۱.۰۳ درصد و نزدک ۲.۵۵ درصد سقوط کردند.