۰ نفر

وزیر دفاع فرانسه مدعی شد

روسیه با استفاده از ماهواره در تلاش برای کسب اطلاعات نظامی فرانسه است

۱۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۴۶
کد خبر: 298688
روسیه با استفاده از ماهواره در تلاش برای کسب اطلاعات نظامی فرانسه است

وزیر دفاع فرانسه امروز جمعه روسیه را به تلاش برای استفاده از ماهواره به منظور رهگیری کردن اطلاعات ماهواره ارتباطات نظامی فرانسه متهم کرده است.

به گزارش گروه اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در حالی که رئیس‌جمهور فرانسه اخیرا در اظهاراتی بر لزوم ایجاد یک ساختار امنیتی مشترک بین اتحادیه اروپا با روسیه تاکید کرده، وزیر دفاع او امروز جمعه مسکو را به تلاش برای رهگیری اطلاعات نظامی فرانسه از طریق ماهواره متهم کرده است.

«فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه در اظهارات امروز جمعه روسیه را متهم کرد که با استفاده از یک ماهواره برای رهگیری اطلاعات از یک ماهواره ارتباطاتی نظامی فرانسه تلاش کرده است.

به ادعای وزیر دفاع دولت ماکرون، روسیه در سال 2017 تلاش کرد تا با استفاده از ماهواره «لوچ اولیمپ» خود، اطلاعات یک ماهواره «آتنا فیدوس» را رهگیری کند.  ارتش‌های فرانسه و ایتالیا از این ماهواره برای ارتباطات نظامی استفاده می‌کردند.

او، این اقدام ادعایی روسیه را «جاسوسی» خوانده است.

اتهام‌زنی این مقام فرانسوی علیه مسکو در حالی مطرح شده که رئیس جمهور فرانسه هشتم شهریورماه جاری با تاکید بر حفظ استقلال امنیتی اتحادیه اروپا از آمریکا گفت که این اتحادیه باید یک ساختار امنیتی مشترک با روسیه ایجاد کند.

«امانوئل ماکرون» که در نشست خبری مشترک با همتای فنلاندی خود صحبت می‌کرد، گفت: به نفع ماست که با ترکیه و همینطور روسیه که همسایه‌های نزدیک ما هستند روابط استراتژیک داشته باشیم.

اتهام جنجالی وزیر دفاع فرانسه در شرایطی مطرح شده که به دنبال اقدام آمریکا در ایجاد «نیروی فضایی» به عنوان یکی از یگان‌های نیروهای مسلح، بحث‌ها درباره احتمال استفاده نظامی از فضا تشدید شده است.

نیروی فضایی پس از ارتش، نیروی هوایی، نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و گارد ساحلی آمریکا به ششمین یگان نیروهای مسلح این کشور تبدیل شده است