۰ نفر

اطلاعات بانکی هزاران مسافر شرکت بریتیش ایرویز هک شد

۱۶ شهریور ۱۳۹۷، ۸:۴۳
کد خبر: 298565
 اطلاعات بانکی هزاران مسافر شرکت بریتیش ایرویز هک شد

شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» (BA) اعلام کرد که هکرها اطلاعات بانکی 380 هزار مسافر این شرکت هواپیمایی را سرقت کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این شرکت هواپیمایی افزود: مسافرانی که در بازه زمانی 21 آگوست (30 مرداد) تا 5 سپتامبر (14 شهریور) از طریق سایت رسمی این شرکت به آدرس ba.com و یا نرم‌افزار گوشی همراه (BA app) اقدام به خرید بلیت کرده‌اند، هدف حمله هکرها قرار گرفته‌اند. در جریان این سرقت سایبری هیچ‌گونه اطلاعات سفر یا مشخصات گذرنامه‌ای مسافران به سرقت نرفته است؛ اما اطلاعات فردی و مالی متعلق به مشتریان به سرقت رفته است.

بنا بر اعلام بریتیش ایرویز این مشکل اکنون برطرف شده است و تارنمای این شرکت دوباره در دسترس مسافران قرار گرفته است.

بریتیش ایرویز در این رابطه اضافه کرد که مراتب را به پلیس و مقام‌های ذی‌ربط اطلاع داده. با این‌حال به مشتریان خود توصیه کرد که برای اطمینان از عدم سوء استفاده هکرها، حساب بانکی‌شان را بررسی کنند.

'بریتیش ایرویز' تازه‌ترین شرکت انگلیسی است که طی ماه‌های اخیر مورد حمله سایبری قرار گرفته است.

خردادماه گذشته فروشگاه زنجیره‌ای 'دیکسونز کارفون' نیز گفته بود که اطلاعات بانکی 5.9 میلیون مشتری این فروشگاه هک شده است. به گفته این شرکت انگلیسی بخش زیادی از اطلاعات سرقت شده مربوط به کارت‌هایی بود که از فناوری استفاده از رمز برای پرداخت استفاده می‌کنند. با این‌وجود حدود 105 هزار کارت‌ بانکی متعلق به اتباع غیر اروپایی بود که از فناوری یاد شده سود نمی‌برند.

دولت انگلیس به‌تازگی قانونی را موسوم به 'حفاظت از داده‌های عمومی' (GDPR) به اجرا گذاشته که بر اساس آن تمام شرکت‌های انگلیسی ملزم به رعایت تدابیر امنیتی برای حفاظت از اطلاعات مشتریان خود هستند. متخلفان بر اساس این قانون تا حداکثر 4 درصد از درآمد سالانه خود را جریمه می‌شوند.

شرکت 'بریتیش ایرویز' به‌رغم انتقادهای داخلی قصد دارد تا برای کاهش هزینه‌های خود، بخش فناوری اطلاعات این شرکت را به هند منتقل کند. سال گذشته براثر نقص فنی به وجود آمده در سامانه کامپیوتری این شرکت، 75 هزار مسافر سرگردان شدند.

'الکس کروز' مدیر شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز از بابت اختلال به وجود آمده عذرخواهی و تصریح کرد: حفاظت از اطلاعات مشتریان این شرکت را امری جدی تلقی می‌کند.