۰ نفر

اسراییل به تروریست‌ها در جولان سلاح ارسال کرده است

۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۲۲:۲۹
کد خبر: 298302
اسراییل به تروریست‌ها در جولان سلاح ارسال کرده است

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در مقاله‌ای به نقل از نیروهای نظامی صهیونیستی اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی به گروه‌های تروریستی مستقر در بلندی‌های جولان سلاح ارسال کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در مقاله که پس از ساعتی آن را حذف کرد، نوشته بود: ارتش اسرائیل شورشیان سوری را با سلاح سبک تجهیز کرد.

براساس این گزارش، به نظر می رسد ارسال سلاح به تروریست ها در بلندی های جولان بخشی از عملیات موسوم به «همسایه خوب» بوده که رژیم صهیونیستی سال 2016 این عملیات را آغاز کرد و مدعی بود که تنها کمک های بشردوستانه به شورشیان در بلندی های جولان ارسال کرده است.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشته است: تردیدهایی درخصوص ماموریت واقعی این عملیات (همسایه خوب) وجود دارد و ادعاها حاکی است که این عملیات خیلی بیشتر از یک عملیات بشردوستانه بوده است و اسرائیل تحت پوشش این عملیات به گروه های مسلح در منطقه مرزی جولان سلاح ارسال می کرده است.

این گزارش می افزاید: هدف اسرائیل از حمایت گروه های تروریستی در جولان ایجاد یک منطقه حائل علیه نیروهای حزب الله در سوریه بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش تر اعلام کرده بود که طی عملیاتی در نقطه ای از مرز بلندی‌های جولان سوری و اشغالی، کمک‌های گسترده‌ای را برای معارضان سوری ارسال کرده است.

سال گذشته نیز روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشته بود: رژیم صهیونیستی به صورت منظم به شورشیان سوری برای خرید سلاح و مهمات پول داده است.

در همین حال برخی از رسانه ها پیش تر گزارش کرده بودند که یکی از هفت گروه تروریستی که رژیم صهیونیستی برای آن ها سلاح ارسال کرده، گروه موسوم به «تیپ سواران جولان» است که در انتقال صدها نفر از کلاه سفیدهای سوری به سرزمین های اشغالی نقش داشتند و ماهانه 5000 دلار از رژیم صهیونیستی کمک دریافت کرده است.