۰ نفر

هند برای مصون ماندن از تبعات دلار به ذخیره طلا رو آورد

۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۴۲
کد خبر: 298222
هند برای مصون ماندن از تبعات دلار به ذخیره طلا رو آورد

بانک مرکزی هند اعلام کرد که به افزایش ذخایر طلای خود ادامه می دهد تا در صورت استفاده ابزاری آمریکا از دلار مصون بماند.

به گزارش اسپوتنیک، رزرو بانک هند یا همان بانک مرکزی این کشور در سال مالی گذشته خود که از آوریل ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۱۸ بود ۸ تن و ۴۶۰ کیلو طلا خریداری کرد. بانک مرکزی هند در گزارش سالانه خود خود اعلام کرد که ذخایر طلای این کشور از رقم ۵۵۷.۷۷ تن به ۵۶۶.۲۳ تن افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، همچنین این مقدار حجم از خرید طلا از سوی بانک مرکزی هند از سال ۲۰۰۹ میلادی بی سابقه محسوب می شود. هند با پیوستن به کشورهای بریکس از جمله چین و روسیه به صورت فعالانه در حال انباشت ذخایر فیزیکی طلا خود به عنوان بخشی از دارایی ذخایر ملی است.

رزرو بانک هند اعلام کرد که ذخایر اررزی این بانک بین ژوئن ۲۰۱۷ تا ژوئن ۲۰۱۸ میلادی ۰.۵ درصد افزایش یافته است؛ البته ذخایر ارزی هند در ژوئن ۲۰۱۶ تا ژوئن ۲۰۱۷ میلادی ۶.۳ درصد افزایش یافته بود.

هند اقدام به تنوع بخشیدن به ذخایر خود از دلار به طلا کرده تا از این راه اقدام به مدیریت ریسک از قبیل ریسک امنیت سایبر کند. این اقدام هند در راستای جلوگیری از انزوا این کشور در صورت استفاده ابزاری آمریکا از دلار است.

بر پایه این گزارش، بانک مرکزی هند اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی خود را از رقم ۱۵۷ میلیارد دلار در ماه مارس به ۱۴۸.۹ میلیارد دلار در ماه می کاهش داده و در این بازه زمانی رزرو بانک هند ۸.۲۵ میلیارد دلار از این اوراق را به بازار داخلی خود فروخته است. با توجه به میزان فعلی دارایی اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی در نزد بانک مرکزی هند، جایگاه این کشور از یازدهم به سیزدهم تنزل پیدا کرده است.