۰ نفر

بهانه تراشی کره‌ای‌ها در حل مشکلات بانکی ایرانیان مقیم

۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۱
کد خبر: 297890
بهانه تراشی کره‌ای‌ها در حل مشکلات بانکی ایرانیان مقیم

مسئولان دولتی و بانکی کره جنوبی به بهانه تحریم‌های آمریکا از ارائه هرگونه پاسخ مستدل درباره مشکلات بانکی دانشجویان و ایرانیان مقیم این کشور خودداری کرده و حل موضوع را به آینده موکول کرده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، در پی مشکلات بانکی ایجاد شده برای دانشجویان و ایرانیان مقیم کره جنوبی در پی اعمال تحریم‌های آمریکا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول اطلاعیه‌ای را منتشر کرد و به تشریح اقدامات صورت گرفته در این زمینه پرداخت.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در این اطلاعیه با اعلام اینکه به مشکلات بانکی فرارو که ناشی از فضای مسموم سیاسی و بین‌المللی و به بهانه تحریم‌های ظالمانه و خصمانه آمریکا علیه کشور و ملت جمهوری اسلامی ایران است واقف و آگاه است، عنوان کرده که سفارت ایران در سئول در مقاطع زمانی گذشته و همچنین در شرایط فعلی مجدانه در تلاش بوده تا با رایزنی با مقامات ذیربط کره‌ای نسبت به رفع آن اقدام کند.

این سفارتخانه در عین حال می‌افزاید: ولی متاسفانه مسئولان دولتی و بانکی کره‌ای به بهانه تحریم‌های آمریکا از ارائه هرگونه پاسخ مستدل و قانع کننده‌ای خودداری کرده و بررسی مجدد و حل و فصل موضوع را به آینده موکول می‌کنند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی در عین حال تأکید کرده است که با توجه به تشدید محدودیت‌های بانکی در یکی دو هفته اخیر، سفارت تلاش خواهد کرد مجددا در سطوح بالای دولتی و بانکی، موضوع را مطرح و پیگیری کند. همچنین درخواست شده است که موضوع از طریق سفارت کره در تهران نیز پیگیری جدی شود.

در این اطلاعیه آمده است: مناسب است دانشجویان نیز همچنان و همزمان شکایت و نارضایتی خود را به مسئولان بانکی و دانشگاهی منعکس کرده که مطمئنا انتقال این اعتراضات به مقامات بالاتر در ترغیب آنها به لزوم یافتن راه‌حلی برای رفع این مشکل موثر خواهد بود. امید است با اقدامات در دست پیگیری در سئول و تهران، شاهد حل این مسئله و رفع نگرانی به حق هموطنان عزیز باشیم.

سفارت ایران در سئول در پایان اعلام کرده که این سفارتخانه بنا به وظیفه ذاتی خود در صیانت و حمایت از حقوق ایرانیان و هموطنان عزیز مقیم کره به تلاش‌ها و اقدامات خود تا حصول نتیجه عملی و مطلوب ادامه خواهد داد.