۰ نفر

کرملین: راه‌های بهبود اوضاع سوریه در تهران بررسی می‌شود

۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱:۳۸
کد خبر: 297791
 کرملین: راه‌های بهبود اوضاع سوریه در تهران بررسی می‌شود

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: در اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران درباره اقدامات بعدی برای عادی سازی و بهبود وضعیت سوریه گفت وگو می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در بیانیه کاخ کرملین که در پایگاه اینترنتی آن منتشر شد، آمده است: روز هفتم ماه سپتامبر (جمعه آینده) ولادیمیر پوتین برای دیدار کاری و شرکت در نشست سه جانبه سران کشورهای ضامن مذاکرات صلح آستانه برای حل مسائل سوریه به جمهوری اسلامی ایران سفر می کند.

در بیانیه آمده است: در جریان مذاکرات با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اقدامات گروهی برای ایجاد وضعیت عادی در سوریه بررسی می شود.

«سران سه کشور مجموعه تدابیر برای ریشه کن کردن نهایی کانون تروریسم بین المللی، پیشبرد روند حل و فصل سیاسی و حل مسائل انسانی ازجمله تامین شرایط برای بازگشت مهاجران سوری به کشورشان را بررسی خواهند کرد.»

در پایان بیانیه کاخ کرملین به برنامه ریزی دیدارهای جداگانه پوتین با رئیس جمهوری ایران و رئیس جمهوری ترکیه در حاشیه نشست سه جانبه تهران نیز اشاره شده است.

وزیر خارجه روسیه نیز روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در دانشگاه روابط بین الملل مسکو وابسته به وزارت خارجه روسیه در خصوص نشست سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه در تهران که قرار است روز جمعه برگزار شود، گفت: محور این نشست آزادسازی ادلب است.

وی خاطرنشان کرد: مساله سوریه محور اصلی نشست سران ایران، روسیه و ترکیه است و سه کشور بر آزادسازی استان ادلب از کنترل تروریست‌ها تمرکز دارند.

«یوری اوشاکوف» دستیار امور بین الملل رئیس جمهوری روسیه نیز روز دوشنبه اعلام کرد که در اجلاس سران روسیه، ایران و ترکیه در تهران، همه مسائل سوریه ازجمله موضوع اقدام تحریک آمیز شیمیایی در این کشور که تروریست ها آن را برنامه ریزی کرده اند، مطرح می شود و مورد مذاکره قرار می گیرد.

اوشاکوف افزود: همه جوانب روند حل و فصل بحران سوریه و موارد مربوط به این روند در اجلاس تهران در روز هفتم ماه سپتامبر (روز جمعه آینده) مورد بررسی قرار خواهد گرفت.