۰ نفر

درگیری توییتری میان سخنگوی طالبان و ناتو

۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۰۷
کد خبر: 297771
درگیری توییتری میان سخنگوی طالبان و ناتو

با تغییر فرماندهی نیروهای ناتو و آمریکایی در افغانستان، درگیری توییتری میان سخنگوی گروه طالبان و نیروهای ناتو در این کشور رخ‌ داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توییتر خود نوشت که فرمانده جدید نیروهای ناتو و آمریکایی در افغانستان «نیز مانند قبلی ناکام خواهد بود» که دفتر مطبوعاتی ناتو در جواب نوشت: باید به جلو حرکت کرد و از دشنام خودداری نمود.

این نوع درگیری توییتری میان ناتو و طالبان تاکنون کم‌سابقه بوده است. سخنگوی طالبان بعد از تغییر رهبری نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان که به تازگی صورت گرفت، نوشت: فرمانده جدید اشغالگران هم مثل فرمانده دیگر آنها با ناکامی مواجه خواهد شد.

مجاهد در ادامه افزود که ژنرال اسکات میلر، فرمانده جدید نیروهایی آمریکایی و ناتو هم مثل ژنرال نیکلسون در افغانستان شاهد ناکامی‌ها و مایوسی‌های خود خواهد بود.

دفتر مطبوعاتی نیروهای ناتو در جواب این توییت ذبیح‌الله مجاهد نوشته که منتظر حرکت رو به جلو است که از دشنام جلوگیری کرده و گفت‌وگوهای سازنده و جامعی را به ارمغان آورد که افغان‌ها و دوستانشان را به هم برساند و به راه‌حلی برسد که خواست تمام افغان‌هاست.

مجاهد در پاسخ نوشته که طالبان قبل از شروع جنگ، گفت‌وگوهای سازنده‌ای داشته و این آمریکا بوده که جنگ را انتخاب کرده است. او خطاب به آمریکا نوشته است: استقلال ما را بپذیرید و احترام متقابل را بپذیرید. ما شما را به مذاکرات سازنده دعوت کرده‌ایم.

 به نقل از بی‌بی‌سی، مراسم تغییر فرماندهی نیروهای آمریکایی و ناتو ۱۱ شهریور در کابل برگزار شد. ژنرال اسکات میلر، فرمانده جدید نیروهای آمریکایی در این مراسم گفت که برای گفت‌وگوهای صلح با طالبان تلاش خواهد کرد.