۰ نفر

لاوروف: دمشق کاملا حق دارد تروریست‌ها را نابود کند

۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۵۵
کد خبر: 297667
لاوروف: دمشق کاملا حق دارد تروریست‌ها را نابود کند

وزیر امور خارجه روسیه یک بار دیگر بر حق دمشق برای نابود کردن تروریست‌ها در استان ادلب سوریه تأکید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) تأکید کرد که اوضاع استان «ادلب» در سوریه نباید بیش از این تحمل شود و لازم است تا هر چه سریعتر اقدامی در این زمینه صورت گیرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، وزیر امور خارجه روسیه که در مؤسسه «روابط بین‌الملل» مسکو سخنرانی می‌کرد، با اشاره به اوضاع سوریه گفت، دولت سوریه که متحد روسیه است، کاملا این حق را دارد تا تروریست‌ها را در استان ادلب نابود کند.

لاوروف همچنین تصریح کردک «روسیه، ایران، ترکیه و سوریه هرچه در توان دارند به کار خواهند بست تا معارضان مسلح را از تروریست‌ها تفکیک کنند».

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته است که تروریست‌های «احرارالشام» در حال تدارک یک اقدام تحریک آمیز با استفاده از مواد شیمیایی در استان ادلب هستند تا نیروهای دولت سوریه را در نهایت به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مردم این کشور متهم کنند.

علاوه بر این وزارت دفاع روسیه هشدار داده که آمریکا و متحدان غربی‌اش در تلاشند تا با سوءاستفاده از یک بهانه ساختگی در سوریه حملاتی را علیه این کشور به انجام برسانند. سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز چند روز پیش اعلام کرد که تروریست‌ها تجهیزات مورد نیاز برای به راه انداختن یک سناریوی جدید در خصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی را به استان ادلب منتقل کرده‌اند.

انگلی، آمریکا و فرانسه در ماه آگوست‌ (ماه گذشته میلادی) گفته بودند که «هرگونه استفاده بیشتر از تسلیحات شیمیایی توسط دولت سوریه با پاسخ مقتضی مواجه خواهد شد». این در شرایطی است که پیش از این نیز چندین بار غربی‌ها دمشق را به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه متهم کرده‌اند اما دولت سوریه بارها تأکید کرده که تسلیحات شیمیایی خود را به طور کامل از بین برده و سازمان ملل نیز این مسئله را تأیید کرده است.

تحریم‌های آمریکا بدون پاسخ نخواهند ماند

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع تحریم های جدید آمریکا علیه مسکو و همچنین اقدامات خصمانه واشنگتن پرداخت و تأکید کرد، مسکو تحریم‌های آمریکا در رابطه با موضوع مشارکت ادعایی در مسمومیت «سرگئی اسکریپال» افسر سابق روس و دخترش در سالزبری انگلیس را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

وی در ادامه گفت که البته پاسخ روسیه لزوما به صورت یک اقدام مشابه نخواهد بود. «من معتقدم که پاسخ مشابه همیشه نمی‌تواند گزینه مطلوبی باشد».

لاوروف همچنین تصریح کرد که تحریم‌های اخیر آمریکا علیه روسیه بر اساس یک سری «اتهامات کاملا غلط» وضع شده است.