۰ نفر

توهین رئیس جمهور ونزوئلا به مردم کشورش

۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۴۰
کد خبر: 297178
توهین رئیس جمهور ونزوئلا به مردم کشورش

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا خطاب به مهاجران ونزوئلایی که به خاطر وضعیت بد اقتصادی مهاجرت کرده‌اند،‌ گفت: دیگر شستن توالت‌های خارجی‌ها بس است، به کشور بازگردید.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد، در پی افزایش ناآرامی‌های سیاسی و وخیم‌تر شدن اوضاع اقتصادی در ونزوئلا نزدیک به ۱.۶ میلیون ونزوئلایی از سال ۲۰۱۵ از کشور خارج شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، همچنین وزیر ارتباطات ونزوئلا اعلام کرد: سفارتخانه‌های این کشور در سراسر جهان هزاران درخواست کمک از سوی شهروندانی که امید به بازگشت به کشور دارند، دریافت کرده‌اند.

چند روز گذشته نزدیک به ۱۰۰ نفر از مهاجران ونزوئلایی در پرو سفر بی‌سابقه‌ای به کشور داشتند. این اقدام پس از این صورت گرفت که دولت اعلام کرده است که پرواز بازگشت به کشور رایگان است. بسیاری از مهاجران ونزوئلایی با چمدان‌هایی در دست ۲۷ اوت به کاراکاس برگشتند. سفری که برای بسیاری از آنها به خاطر شرایط اقتصادی‌شان امکانپذیر نبود.

یک زن باردار ۲۴ ساله ونزوئلایی پس از بازگشت اعلام کرد: تجربه من خوشایند نبود. من اکنون با حسی آمیخته با خوشحالی و خشم بعد از ساعت‌های طولانی کار کردن در یک کارواش و به دست آوردن یک سوم از درآمد به کشور بازگشته‌ام. من اکنون خوشحالم که در کشورم هستم.

تخمین زده می‌شود که نزدیک به ۷۰۰ تا ۸۰۰ ونزوئلایی سالانه به برزیل می‌روند.

بر همین اساس رئیس جمهوری برزیل ‌اعلام کرد که مقامات این کشور محدودیت‌هایی اعمال خواهند کرد و این رقم را به ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر کاهش خواهند داد.