۰ نفر

سقوط پزو آرژانتین در برابر دلار

بهره بانکی در آرژانتین 60درصد شد

۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۲۹
کد خبر: 297073
بهره بانکی در آرژانتین 60درصد شد

تلاش‌ بانک مرکزی آرژانتین برای تثبیت ارزش ارز ملی این کشور از جمله رساندن نرخ بهره بانکی به 60 درصد هم جواب نداد و پزو در برابر دلار کاهش قابل توجه ارزش را تجربه کرد.

به گزارش راشاتودی، در حالی که بانک مرکزی آرژانتین تلاش کرد تا با رساندن نرخ بهره بانکی به 60 درصد سالانه از کاهش ارزش برابری آن در برابر دلار جلوگیری کند، اما همین خبر ارزش پزو را 15 درصد دیگر کاهش داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، آرژانتین سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین به شمار می‌رود و بانک مرکزی این کشور تلاش کرد با بالابردن نرخ بهره از ادامه روند سقوط ارزش پزو در برابر دلار جلوگیری کرده و نرخ آن را تثبیت کند.

درآخرین مبادلات روز جمعه برابری پزوی آرژانتین در برابر دلار به 38.53 پزو رسید که نسبت به روز قبل از آن 15درصد کاهش داشته است. بانک مرکزی آرژانتین روز پنج‌شنبه نرخ بهره در این کشور را از 45 درصد به 60 درصد رساند.

این بانک اعلام کرد این اقدام را برای کاهش تورم و در پاسخ به اوضاع بازار ارز در این کشور اجرا کرده است.

از ماه آوریل تاکنون بانک مرکزی آرژانتین 4 بار نرخ بهره در این کشور را افزایش داده است.

خشکسالی باعث شده است که صادرات محصولات کشاورزی در این کشور آمریکای لاتین کاهش یافته و درنتیجه ارزش پزو به شدت سقوط کند.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ارزش پزو بیش از 50 درصد در برابر دلار سقوط کرده است. برخی سرمایه‌داران بر این باورند که بوینس آیرس احتمالا در بازپرداخت وام‌های سنگین بین‌المللی خود با مشکل و نکول مواجه شود.

روز چهارشنبه دولت ارژانتین به طور غیرمنتظره‌ای از صندوق بین‌المللی پول خواست تا وام 50 میلیارد دلاری این کشور را زودتر از موعد پرداخت کند.

البته برخی بر این باورند که خود صندوق بین‌المللی پول با تشویق دولت این کشور به اجرای برخی سیاست‌های مالی که اوضاع اقتصادی آرژانتین را بحرانی کرده است مسئول شرایط کنونی است.