۰ نفر

آمریکا ظرف 24ساعت می‌تواند به سوریه حمله کند

۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۲۰
کد خبر: 296751
آمریکا ظرف 24ساعت می‌تواند به سوریه حمله کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره احتمال حمله آمریکا و متحدانش به خاک سوریه ظرف مدت 24 ساعت هشدار داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) هشدار داد، آمریکا ممکن است ظرف 24 ساعت حملاتی را علیه سوریه به انجام برساند.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود تأکید کرد، آماده شدن برای انجام حملاتی موشکی علیه سوریه، برای آمریکا و متحدانش ممکن است فقط 24 ساعت زمان ببرد.

زاخارووا همچنین گفت، ائتلاف غرب به رهبری آمریکا حدود 70 مورد تجهیزات پرتابی در خاورمیانه مستقر کرده است.

وی ادامه داد که این زرادخانه حدود 380 موشک کروز را شامل می‌شود و این در شرایطی است که نیروی دریایی آمریکا دو ناو موشکی «کارنی» و «راس» را نیز در منطقه مستقر کرده است که هر یک از این ناوها به 28 موشک کروز «تام هاوک» مجهز هستند.

وزارت دفاع روسیه چند روز پیش هشدار داد که آمریکا تجهیزات خود در نزدیکی سوریه را تقویت کرده و به دنبال آن است تا به بهانه حمله‌ شیمیایی ساختگی در سوریه به نیروهای دولت سوریه حمله کند. روسیه با هشدار در این رابطه تأکید کرده که تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا از هر گونه اقدام تحریک‌آمیز بویژه با استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه و در نهایت هرگونه حمله احتمالی آمریکا و کشورهای غربی به این کشور غرب آسیا ممانعت به عمل آورد.

آمریکا با استفاده از ناوهای «یو‌ اس‌ اس راس» و «یو اس‌ اس پورتر» خود در دریای مدیترانه در ماه آوریل سال گذشته میلادی نیز حملاتی را علیه پایگاه «الشعیرات» سوریه با شلیک موشک‌های کروز «تام هاوک» به انجام رسانده بود. فرماندهی ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای در همان روز حمله ائتلاف آمریکا به این پایگاه نظامی نیروهای ارتش سوریه در استان حمص را «تجاوزی آشکار» توصیف کرد و تأکید کرده بود که آمریکا با این اقدام نشان داد که «شریک» داعش، جبهه‌النصره و دیگر سازمان‌های تروریستی فعال در این کشور است.

بنا به تأیید وزارت دفاع روسیه ناو «یو‌ اس اس راس» آمریکا که قبلا نیز در دریای مدیترانه بوده و مدتی به بندرگاه آشیانه خود منتقل شده بود، مجددا در تاریخ 25 آگوست (3 شهریور ماه) در شرایطی به سواحل سوریه در دریای مدیترانه بازگشته که به 28 موشک کروز تام هاوک مجهز است که قابلیت هدف‌گیری هر نقطه‌ای از سوریه را دارند.