۰ نفر

وزیرخارجه پاکستان:

منافع ملی را فدای رابطه با امریکا نمی‌کنیم

۸ شهریور ۱۳۹۷، ۰:۵۴
کد خبر: 296662
منافع ملی را فدای رابطه با امریکا نمی‌کنیم

وزیر امور خارجه پاکستان گفت که دولت جدید این کشور، خواستار بهبود روابط با آمریکا است ولی این رابطه را فدای منافع ملی نمی‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «شاه محمود قریشی» در مجلس سنای پاکستان گفت: دولت جدید به نظر مردم و نمایندگان در پیشبرد روابط با واشنگتن اهمیت می دهد.

وی با بیان اینکه امنیت ملی و سیاست خارجی به هم مرتبط است، افزود: باید در قبال این دو اصل مهم، وحدت و یکپارچگی داشته باشیم.

قریشی در پاسخ به پرسش سناتور «رضا ربانی» رییس پیشین مجلس سنا و از اعضای حزب مردم در خصوص گفت و گوی تلفنی اخیر مایک پمپئو با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان گفت که ادعای وزارت امور خارجه آمریکا درخصوص جزییات این گفت و گو خلاف واقع است.

«اسد عمر» وزیر دارائی پاکستان نیز در سخنانی در این نشست با ارائه توضیحات در مورد دریافت وام از صندوق بین المللی پول گفت که دولت جدید، فعلا قصد مراجعه به صندوق بین المللی پول را ندارد.

وی اظهارات وزارت امورخارجه آمریکا در خصوص وضعیت پاکستان در مورد دریافت وام از صندوق بین المللی پول را غیر ضروری خواند و گفت:حتی اگر پاکستان به این صندوق رجوع کند، این برای نخستین بار نبوده و اسلام آباد پیش از این، 12 بار از این صندوق وام دریافت کرده است.

گفت و گوی تلفنی اخیر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا با عمران خان نخست وزیر جدید پاکستان جنجال برانگیز شد.

مقامات آمریکایی می گویند که پمپئو در این گفت و گوی تلفنی بر اهمیت اقدام قاطع پاکستان علیه همه تروریست هایی که در این کشور حضور دارند، تاکید کرده است، این در حالی است که مقامات پاکستان گفتند که هیچ مساله مرتبط با تروریسم در پاکستان در گفت و گوی تلفنی مقامات دو کشور مطرح نشد.

وزارت امور خارجه پاکستان این بیانیه را از اساس اشتباه خواند و گفت از واشنگتن می خواهد بیانیه خود را تصحیح کند.

هدر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت و گوی تلفنی پمپئو و عمران خان را خوب ارزیابی کرد و گفت آمریکا از بیانیه خود حمایت می کند.