۰ نفر

مهاجرت ۲.۳میلیون ونزوئلایی به خاطر بحران اقتصادی

۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۱۵
کد خبر: 296527
مهاجرت ۲.۳میلیون ونزوئلایی به خاطر بحران اقتصادی

بیش از 7 درصد از جمعیت ونزوئلا در 4 سال گذشته به دلیل تشدید بحران اقتصادی این کشور به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصرایران، همزمان با تشدید بحران فروپاشی اقتصادی ونزوئلا سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد 2.3 میلیون نفر از مردم ونزوئلا از سال 2014 بدین سو، به دلیل بحران اقتصادی در کشورشان به کشورهای همجوار گریخته‌اند و این روند طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته تشدید شده است.

بسیاری از مهاجران ونزوئلایی با پای پیاده و صرف روزها پیاده روی خود را به مرزهای کشورهای همسایه همچون برزیل، اکوادور، کلمبیا و پرو می‌رسانند و از مرز عبور می‌کنند.

دولت برزیل دیروز درپی وخامت اوضاع در مرزهای این کشور با ونزوئلا، اعلام کرد اقدام به اعزام واحدهای ارتش برای کنترل مرز خواهد کرد.

همچنین دولت اکوادور هشدار داده است اوضاع بهداشتی در اردوگاه‌های مرزی با ونزوئلا به شدت وخیم است و بیم گسترش بیماری‌های همه‌گیر وجود دارد.

تنها از مرز پرو روزانه بیش از 3هزار ونزوئلایی عبور می‌کنند. دولت پرو در هفته اخیر شرایط عبور مهاجران ونزوئلایی را سخت‌تر کرده و علاوه بر کارت شناسایی از مهاجران درخواست ارایه گذرنامه می‌کند. در یک سال گذشته 400 هزار ونزوئلایی به پرو مهاجرت کرده‌اند.

دولت اکوادور نیز اعلام کرده روزانه بیش از 4 هزار ونزوئلایی به این کشور وارد می‌شوند و در یک سال گذشته بیش از 500 هزار ونزوئلایی وارد این کشور شده‌اند.

ونزوئلا از کمبود غذایی به شدت رنج می‌برد و بر اساس آمار سازمان ملل بیش از 1 میلیون نفر از مهاجران ونزوئلایی به دلیل گرسنگی و نبود غذا به کشورهای همسایه مهاجرت کرده‌اند.

ابرتورم چند صد هزار درصدی ارزش پول ونزوئلا را از بین برده و در برخی فروشگاه‌ها به جای شمارش اسکناس‌ها آنها را وزن می‌کنند.

سازمان ملل پیش‌بینی کرده تا پایان سال جاری میلادی بیش از 800 هزار نفر دیگر از جمعیت ونزوئلا به کشورهای همسایه مهاجرت کنند.

بر اساس یک نظرسنجی موسسه گالوپ که در ماه مارس سال جاری میلادی انجام شد (اسفند 96 و فروردین 97) بیش از 53 درصد از جوانان ونزوئلایی آرزو دارند برای همیشه از کشورشان مهاجرت کنند.

بر اساس برآوردهای صندوق بین المللی پول ابرتورم ونزوئلا همچنان در حال افزایش است و تا پایان سال جاری میلادی به احتمال زیاد مرز 1 میلیون درصد را رد خواهد کرد و در این صورت حتی پیش‌بینی می‌شود میل به مهاجرت به ورای مرزها در بین مردم ونزوئلا افزایش یابد.

ونزوئلا در حالی با فروپاشی اقتصادی مواجه شده که روی دریایی از منابع نفتی خوابیده است و بیشترین میزان ذخائر نفتی جهان را داراست.