۰ نفر

آمریکا و کره جنوبی فشار بر کره شمالی را ادامه می‌دهند

۶ شهریور ۱۳۹۷، ۶:۴۷
کد خبر: 296127
 آمریکا و کره جنوبی فشار بر کره شمالی را ادامه می‌دهند

وزرای امور خارجه آمریکا و کره جنوبی در یک گفت و گوی تلفنی بر حفظ فشارها بر کره شمالی تا خلع سلاح کامل این کشور تاکید کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، یونهاپ روز سه شنبه گزارش کرد در این تماس تلفنی 'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا و 'کانگ کیوانگ وا' وزیر خارجه کره جنوبی بر ضرورت استمرار همکاری‌های نزدیک میان دو طرف تاکید کردند.

آنها همچنین در این تماس تلفنی ضمن بررسی آخرین وضعیت شبه جزیره از جمله مذاکرات آمریکا و کره شمالی، خواستار ادامه فشارها تا تحقق خلع سلاح کره ‌شمالی شدند.

روز گذشته نیز 'تارو کونو' وزیر امور خارجه ژاپن با 'مایک پمپئو' وزیر امور خارجه آمریکا در همین رابطه به صورت تلفنی گفت و گو کرده بود.

وزیر خارجه ژاپن در این تماس تلفنی گفته بود کشورش لغو سفر 'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی را درک می کند و منطقی می داند چون مسلما آمریکا دلایل محکمی برای این کار داشته است.

وی خواستار اجرای مقررات تحریمی شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی شد.

وزیر خارجه ژاپن که کشورش در کنار تحریم های شورای امنیت سازمان ملل، تحریم های یکجانبه ای هم علیه پیونگ یانگ لحاظ کرده است، گفت: مساله انتقال سوخت از کشتی به کشتی نوعی شکست برای تحریم های شورای امنیت محسوب می شود.

پمپئو ساعاتی پس از آنکه سفرش به کره شمالی را مورد تایید قرار داده بود مجبور شد به دستور 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا این دیدار را که چهارمین سفر سال جاری میلادی وی به پیونگ یانگ محسوب می شد، لغو کند.

موضع ژاپن در حالی است که وزارت خارجه کره جنوبی پیشتر با انتشار بیانیه ای از لغو این سفر اظهار نگرانی کرده بود.