۰ نفر

کارشناس آمریکایی: در شرایط فعلی هیچ راهی برای مذاکره ایران با آمریکا وجود ندارد

۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۴۲
کد خبر: 295202
کارشناس آمریکایی: در شرایط فعلی هیچ راهی برای مذاکره ایران با آمریکا وجود ندارد

یک کارشناس آمریکایی مسائل ایران می‌گوید «هر کسی که ایران را می شناسد، می‌داند که تحت این نوع شرایط هیچ راهی برای موافقت دولت آن کشور برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد.»

به گزارش  آتلانتیک، ٦٥سال پیش، کودتای به سرکردگی سازمان سیا به سرنگونی محمد مصدق، نخست وزیر منتخب ملت ایران، انجامید. هدف از اجرای این کودتا تقویت موضع محمد رضا پهلوی متحد غرب در ایران بود. مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا حدود یک هفته پیش، با اعلام خبر تشکیل گروه تازه اقدام ایران، هدف آن را هماهنگی در اجرای سیاست های آمریکا علیه جمهوری اسلامی نامید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، این گزارش افزود: برایان هوک که پامپئو از او به عنوان رئیس گروه اقدام ایران نام برده است، هرگونه ارتباط زمانی میان تشکیل این گروه و سالگرد کودتای سیا را رد کرد و آن را تصادفی دانست. ولی باربارا اسلاوین، مدیر آینده ابتکار ایران در شورای آتلانتیک و منتقد سیاست های ترامپ علیه ایران، می گوید این تنها نمونه ای از وجود سیاست گوش ناشنوا در قبال ایران در دولت کنونی است.

اسلاوین از کارشناسان مسایل ایران در شورای اتلانتیک می گوید: «هدف تضعیف ایران و واداشتن آن به ترک فعالیت های منطقه ای و آسیب پذیرتر شدن آن در برابر سیاست های عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اسرائیل است.» آتلانتیک نوشت: ولی بعید است چنین شود زیرا ایران نیز درست همانند عربستان سعودی و امارات، منطقه را بخشی از حوزه نفوذ خود می داند.

اسلاوین می گوید: «هر کسی که ایران را می شناسد، می‌داند که تحت این نوع شرایط هیچ راهی برای موافقت دولت آن کشور برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد.»

این کارشناس آمریکایی در مورد تلاش های دولت ترامپ گفت: «آنها به اطراف جهان سفر و کشورهای مختلف را به کاهش یا قطع خرید نفت از ایران ترغیب می کنند و موفقیت هایی نیز کسب کرده اند. ولی شماری از کشورها نیز یادآور شده اند که به خرید نفت از ایران ادامه خواهند داد.»

آتلانتیک نوشت: این کشورها شامل چین، هند و ترکیه هستند.