۰ نفر

بازتاب ساخت جنگنده تمام ایرانی در رسانه‌های آسیا

۳۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۳۵
کد خبر: 294889
بازتاب ساخت جنگنده تمام ایرانی در رسانه‌های آسیا

یک رسانه اندونزیایی گزارش داد: ایران نخستین جنگنده پیشرفته ساخت خود را رونمایی کرد و رئیس جمهوری این کشور تأکید کرد که قدرت نظامی ایران فقط برای جلوگیری از دشمنان طراحی شده و هدف آن ایجاد صلح پایدار است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نخستین هواپیمای بومی جنگنده پیشرفته مجهز به سامانه های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته بومی نسل 4 ایران با نام «کوثر» همزمان با 31 مرداد سالروز صنعت دفاعی، به پرواز درآمد.

روزنامه جاکارتا پست روز چهارشنبه با انتشار گزارشی دراین زمینه در تارنمای خود نوشت: تلویزیون ایران تصاویری از این جنگنده را به نمایش گذاشت که رئیس جمهوری این کشور در کابین خلبان نشسته بود.

این رسانه اندونزیایی گفت که حسن روحانی پس از رونمایی از جنگنده نظامی در یک سخنرانی تلویزیونی تاکید کرد: وقتی از آمادگی برای دفاع از خود صحبت می کنیم، به این معنی است که ما به دنبال صلح پایدار هستیم.

تارنمای اندونزیایی گزارش داد: آمریکا تاکنون صدها میلیارد دلار سلاح را به رقبای منطقه ای ایران فروخته است، اما خواستار آن است که تهران برنامه های دفاعی خود را متوقف کند.

کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با مأموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده است و ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه های اویونیک و کنترل آتش نسل 4 قرار داده است.

این هواپیما در دو نوع تک کابین و دو کابین قابل تولید خواهد بود که نوع دو کابین علاوه بر قابلیت رزمی، برای آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته کاربرد دارد.

برخی رسانه های جنوب شرق آسیا از جمله شبکه خبر آسیا، استریت تایمز، روزنامه منطقه ای استار،فری مالزی تودی، نیز خبر رونمایی از جنگنده ساخت ایران را انعکاس دادند.