۰ نفر

پای مک دونالد و استارباکس به دعوای ترکیه و آمریکا باز شد

۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۱۹
کد خبر: 293848
پای مک دونالد و استارباکس به دعوای ترکیه و آمریکا باز شد

شهردار یکی از شهرهای ترک، فعالیت برندهای مشهور آمریکایی در این شهر را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش احوال، پس از فراخوان رجب طیب اردوغان برای ممنوعیت خرید کالاهای الکترونیکی آمریکایی، این بار شهردار شهری در نزدیکی پایتخت از ممنوعیت صدور مجوز فعالیت برای برندهای آمریکایی در این شهر خبر داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی آک- شهردار شهر کجیئورون- که از اعضای حزب حاکم نیز به شمار می‌رود گفته است روند صدور مجوز فعالیت برای شرکت‌های آمریکایی در این شهر متوقف شده است و از شهرداران دیگر شهرها نیز خواست تا با اقدامی مشابه به جنگ اقتصادی آمریکا بر ضد ترکیه پاسخ دهند. این ممنوعیت شامل برندهای مشهور مک دونالد، استارباکس و برگرکینگ نیز می‌شود.

به دنبال دستگیری یک کشیش آمریکایی در ترکیه به اتهام جاسوسی، روابط بین این دو کشور عضو ناتو وارد تنش بی سابقه ای شده است و مقامات آمریکایی تهدید کرده اند در صورت آزاد نشدن وی، تحریم های بیشتری در انتظار ترکیه خواهند بود.

اردوغان هفته گذشته گفته بود در پاسخ به بحران ارزی این کشور که امریکا را مسئول آن می‌داند، خرید محصولات الکترونیکی آمریکایی را تحریم خواهد کرد. وی گفته بود: شاید آن ها آیفون داشته باشند اما سامسونگ نیز هست، برند داخلی " ونوس وستل" هم هست، ما این تحریم ها را اجرایی خواهیم کرد تا بفهمند چه کار می‌کنیم و چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.