۰ نفر

آغاز جنگ تجاری بین دو کشور

ترکیه تعرفه واردات از آمریکا را افزایش داد

۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۱
کد خبر: 293101
ترکیه تعرفه واردات از آمریکا را افزایش داد

ترکیه در اقدامی تلافی‌جویانه تعرفه واردات انواع خودروهای مسافربری، نوشیدنی‌های الکلی و تنباکوی وارداتی از آمریکا را تا 140 درصد افزایش داد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه حکمی را امضا کرده که بر اساس آن تعرفه واردات خودروهای مسافربری، مشروبات الکلی و برگ تنباکو از آمریکا افزایش می‌یابد. این اقدام در واکنش متقابل به اقدامات اخیر آمریکا اعلام شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، در حکمی که رجب طیب اردوغان امضا کرده تعرفه خودروهای مسافربری 120 درصد، مشروبات الکلی 140 درصد و تنباکو 60 درصد اعمال شده است.

روز گذشته اردوغان اعلام کرد که دولتش واردات هر گونه محصولات الکترونیکی از آمریکا را بایکوت خواهد کرد و این اقدام در واکنش به اقدامات تعرفه‌ گذاری آمریکا روی محصولات ترکیه‌ای صورت می‌گیرد.

وی همچنین متعهد شد که ترکیه تلاش خواهد کرد تا با تولید و صادرات بیشتر فرصت‌های اشتغال مناسبی را هم برای شهروندان ترکیه فراهم کند.

روز جمعه اردوغان اعلام کرد: ترکیه در جنگ اقتصادی است، پس از آنکه لیر ترکیه در پی اعلام مقامات آمریکایی در افزایش دو برابری تعرفه فولاد و آلومینیوم برای این کشور به شدت کاهش یافت در حقیقت جنگ اقتصادی بین آمریکا و ترکیه آغاز شده است.

پس از آنکه دونالد ترامپ اعلام کرد تعرفه فولاد 50 درصد و آلومینیوم 20 درصد در واردات از ترکیه اعمال شده تنش‌های بین دو کشور شدت بیشتری گرفت و ارزش لیر ترکیه به کمترین میزان رسید و 7.13 لیتر در برابر یک دلار معامله شد.

پس از آنکه پاستور آندرو برنسان به اتهام عضویت در جنبشی که توسط فتح‌الله گولن تأسیس شده دستگیر شد روابط دو کشور تیره‌تر شد. فتح‌الله گولن متهم شده است که در سال 2016 قصد براندازی دولت ترکیه را داشته است.