۰ نفر

سفیر اتریش:

اروپا به دنبال نگهداشتن کانال‌های مالی با ایران است

۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۲۰
کد خبر: 292106
اروپا به دنبال نگهداشتن کانال‌های مالی با ایران است

سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران گفت: هدف اصلی اتحادیه اروپا، برقرار نگهداشتن کانالهای مالی و ارتباطی برای استفاده ایران از منافع معاهده بین المللی برجام است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، 'اشتفان شولتس' روز شنبه در جریان بازدید از مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد با بیان اینکه هدف از سفر به استانهای مهم ایران، نشان دادن عزم و اراده اتحادیه اروپا و اتریش در تداوم همکاری ها با ایران است اظهار داشت: جمهوری اسلامی با توجه به عمل به مفاد برجام، شایسته بهره مندی از منافع این معاهده است. 
وی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا و اتریش، آماده کمک به ایران برای گذر از شرایط امروز تحریم ها است، هر چند اتریش، کشور کوچکی است و توان همکاری در تمام حوزه ها با ایران را ندارد تصریح کرد: کشور من با توجه به اینکه از لحاظ برخورداری از نیروی انسانی در جمع 15 قدرت مهم دنیا قرار دارد در 2 تا سه حوزه می تواند در یزد سرمایه گذاری کند. 
شولتس، انرژی های نوین و خورشیدی ، صنعت گردشگری پویا و مدرن و روشهای مناسب در بهره وری از آب را سه محور قابل سرمایه گذاری در ایران و استان یزد اعلام کرد و گفت: 97 درصد شرکتهای اتریشی، کوچک و متوسط است که می تواند در رشد و توسعه ایران و یزد هم موثر باشد. 
وی با اشاره به ظرفیت های استان یزد بویژه در ارتباطات ادیان مختلف ادامه داد: این خصوصیت مطلوب می تواند زمینه ای مناسب برای توسعه گردشگری در یزد به لحاظ تلاش های مردم این منطقه از ایران باشد. 
وی تأکید کرد: عمق فرهنگ و تاریخ استان یزد برای اتریش و کشورهای جهان، شناخته شده و قابل تقدیر است و به همین دلیل می توانیم ارتباط بیشتری در سه حوزه یاد شده داشته باشیم. 
رایزن بازرگانی سفارت اتریش در ایران نیز در این جلسه با بیان اینکه فعالیت اقتصادی در بازار ایران، جذاب است گفت: شرایط امروزی زودگذر است با این حال آنگونه که طرفین علاقه دارند کارها پیش نمی رود ولی باید گامهای محکمی برای آینده برداریم. 
'کریستف گراب مایر' در باره استان یزد اظهار داشت: تاریخ این استان بیانگر آن است که مردم این منطقه در شرایط سخت توانسته اند با خلاقیت و هنر خود ، کارهای زیادی را در استفاده از طبیعت و تأمین آب یا طراحی بادگیرها انجام دهند. 
وی تصریح کرد: یزد می تواند الگویی تاریخی برای استفاده شرکتهای اتریشی و یزدی در استفاده از خلاقیت و توانایی در رسیدن به اهداف تعیین شده باشد و این دستاوردها به اتحادیه اروپا هم معرفی شود. 
رایزن بازرگانی سفارت اتریش در ایران با اشاره به ظرفیت های طبیعی استان یزد در انرژی های تجدیدپذیر و خورشیدی در کنار حمایت های مطلوب دولتی و قوانین مدرن سرمایه گذاری، اضافه کرد: در انرژی خورشیدی، تجربه موفقی در یزد داشته ایم و در انتقال آب هم می توانیم کار در این استان را با نگاه به منافع مردم و مصرف کنندگان به عنوان یک الگو دنبال کنیم. 
اتریش با حدود 9 میلیون نفر جمعیت و رشد اقتصادی 3.03درصد در قلب اروپای مرکزی قرار دارد و کشوری پیشرفته محسوب می شود و چند دفتر بین المللی در وین پایتخت این کشور قرار دارد. 
استان یزد، واقع در مرکز ایران به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور، سومین شریک تجاری و صادراتی اتریش بعد از تهران و ارومیه است.