۰ نفر

در زمینه سیاست‌های آمریکا

زوددویچه: اروپایی‌ها باید در برابر آمریکا ایستادگی کنند

۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶
کد خبر: 291103
زوددویچه: اروپایی‌ها باید در برابر آمریکا ایستادگی کنند

یک روزنامه آلمانی در زمینه سیاست‌های آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران و پیامدهایی که می‌تواند برای اروپایی‌ها داشته باشد، نوشت که اروپا باید متحد در برابر ترامپ بایستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  فارس، روزنامه آلمانی «زوددویچه» در گزارشی درباره تلاش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای برهم زدن توافق هسته‌ای با ایران نوشت که برای حفظ این توافق، نخستین اتحاد علیه ترامپ شکل‌ گرفته است و موفقیت این اتحاد به اروپایی‌ها و کشورهای جهان بستگی دارد.

در این گزارش با مطرح کردن اتهاماتی علیه ایران مانند ترویج تروریسم و دامن زدن به اختلاف در منطقه در عین حال نوشته است که اتحادیه اروپا به همراه روسیه و چین در برابر اقدام آمریکا در زمینه نابودی توافق اقدام می‌کنند؛ آن هم زمانی که ایالات متحده نخستین تحریم‌ها علیه ایران را مجددا اعمال می‌کند. البته چندان جالب نیست که اروپا با پکن و مسکو هم پیمان شود اما این کار نتیجه وضعیتی است که ترامپ ایجاد کرده است. این نخستین اقدام علیه ترامپیسم است اما اینکه آیا ادامه داشته باشد و چطور ادامه پیدا کند به اروپا و کشورهای جهان بستگی دارد.

در ادامه این مطلب آمده است که این موضوع فقط به تهران ارتباط ندارد بلکه به ترامپ هم مربوط می‌شود و برآوردی از قدرت وی است و نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور آمریکا تمامی شرکای خود را به تن دادن به خواست خود وادار کند و دروغ و تزویروهای وی را بپذیرند. بزرگترین مشکل توافق هسته‌ای با ایران برای ترامپ این است که این توافق زمان «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به دست آمده است. در دنیای ترامپ، توافق‌ها فقط زمانی خوب هستند که وی آنها را نهایی کرده باشد. به همین دلیل وی با رهبر کره‌شمالی وارد تعامل شد. البته وقتی خودخواهی افراطی رئیس‌جمهور آمریکا، عاملی استاندارد شود در این صورت این موضوع در هر موردی که به قابلیت اعتماد و امنیت مربوط می‌شود، خود را نشان می‌دهد.

پرسش این است که آیا چنین قدرتی کافی است؟ منظور قدرت اقتصادی است که ترامپ به وسیله آنها خواست خود را اجرایی می کند. با این حال، اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تا شرکت‌های اروپایی را از پیامدهای اقدامات آمریکا در امان نگه دارد. در این زمینه شانس کمی وجود دارد اما به اروپا و تمامی جهان ارتباط دارد.