۰ نفر

دسته گل تازه ترامپ و نگرانی در کالیفرنیا

۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱:۲۷
کد خبر: 291015
دسته گل تازه ترامپ و نگرانی در کالیفرنیا

سیاستهای آبی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا واختصاص بیش از حد آب به کشاورزان در پایگاه جمهوریخواهان موجب نگرانی پرورش دهندگان ماهی سالمون درباره به خطرافتادن کار و کسب و اکوسیستم ماهی سالمون شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، پرورش دهندگان ماهی سالمون در کالیفرنیا ابراز نگرانی می کنند که دولت ترامپ موجب واردشدن زیان های جبران ناپذیر به صنعت آنها خواهد شد. لس آنجلس تایمز روز جمعه گزارش داد شرکت های بزرگ کشاورزی در 'سنترال ولی' - از پایگاههای جمهوریخواه - از دولت فدرال می خواهند که آب بیشتری برای فعالیت مزارع آنها تامین کند.

این روزنامه گزارش داد این آب که از رودخانه های منطقه مزبور جاری می شود ، برای شیلات و پرورش سالمون و اکوسیستم موجود حیاتی است.

اما ترامپ ظاهرا جانب پرورش دهندگان بزرگ ماهی در سنترال ولی را گرفته است.

ترامپ درسال 2016گفت:شما مشکل آبی داریدکه مسخره است؛ آب را برمی داریدوبه دریا می ریزید . اینجا برخی ها مزارع دارند و آب نمی گیرند. این بسیار بد است ؛ آیا خشکسالی است؟ نه آب زیادی داریم اما به دریا می ریزیم.

طرفداران محیط زیست تلاش می کنند که از یک نوع ماهی خاص 3 اینچی محافظت کنند.لس آنجلس تایمز خاطرنشان کرد که منظور ترامپ یک ماهی کوچک است که نشانگری از سلامت اکوسیستم است.

هیتر سیرز که به مدت دو دهه مشغول صید ماهی سالمون بوده است میگوید: سالمون از خشکسالی های زیادی جان به در برده است اما از خشکسالی و نابودی کامل اکوسیستم و اختصاص بیش از حد آب به کشاورزیان 'سنترال ولی' جان به در نمی برد.

وی افزود: ما به عنوان ماهیگیران تجاری خواستار همه آب نیستیم اما مقداری آب می خواهیم که کارمان را زنده و سر پا نگاه داریم.

مجلس این ایالت بنابر گزارشها تلاش می کند که باقوانین محیط زیستی دولت ترامپ مبارزه کند.طرحی دردست بررسی است که مانع تغییر مقررات خواهد شد. پرورش دهندگان سالمون اما به این روزنامه گفتند که نگران هستند که این نبرد بر سر آب بر زندگی آنها تاثیر بگذارد.

'جان مک مانوس' رئیس اتحادیه سالون گولدن گیت' گفت: ما بطور ساختاری فاقد حمایت مورد نیاز هستیم. دفعه بعدی که وارد خشکسالی شویم بدتر از دفعه پیش خواهد بود.