۰ نفر

جنگ جهانی سوم از کجا آغاز می‌شود؟

۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۳
کد خبر: 290801
جنگ جهانی سوم از کجا آغاز می‌شود؟

یک کارشناس نظامی روس از مناطق و کشورهایی نام برد که احتمال آغاز جنگ جهانی سوم در آنها بیشتر است.

به گزارش اقتصادآنلاین، اسپوتنیک نوشت؛ ناخدا یکم کنستانتین سیوکوف، دکتر علوم نظامی و معاون آکادمی علوم موشکی و توپخانه ای روسیه معتقد است درگیری های نظامی با تشدید تضادهای منطقه ای توسط کشورهای غربی گسترش پیدا می کنند. وی می گوید:" تشکیل کشور کردها با جدا کردن بخشی از اراضی عراق و سوریه می تواند چاشنی یک انفجار شود. سیوکوف بعید نمی داند که مسائل داخلی کشورهای بزرگ مثلاً ترکیه جنگ داخلی را در این کشورها تحریک کند.

کارشناس روس "تجاوز آمریکا، اسرائیل ، کشورهای عضو ناتو و متحدان آنها در بین شیخ نشین های خلیج فارس به ایران را" محتمل می داند. به عقیده وی در صورت "از سرگیری برنامه موشکی ـ هسته ای ایران یا آغاز درگیری نظامی این کشور با یکی از کشورهای بزرگ دیگر خلیج فارس (به احتمال زیاد عربستان سعودی) چنین جنگی امکان پذیر خواهد شد".

به عقیده کارشناس روس جنگ یمن که اساس ژئوپلتیک آن رویارویی عربستان و آمریکا از یک طرف و چین و ایران از طرف دیگر است، ادامه خواهد یافت.

ناخدا یکم کنستانتین سیوکوف همچنین پیش بینی کرد چین به جنگ در افغانستان کشانده شده، مبارزه بر سر تجدید تقسیم حوزه های نفوذ در قطب شمال آغاز شده و بخشی از کشور های آمریکای لاتین تلاش کنند از حیطه سرپرستی آمریکا خارج شوند.