۰ نفر

شرکت OMV اتریش مطرح کرد؛

درخواست از رهبران اروپا برای نجات شرکت‌ها از اثرات تحریم‌های آمریکا علیه ایران

۱۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۳
کد خبر: 289934
درخواست از رهبران اروپا برای نجات شرکت‌ها از اثرات تحریم‌های آمریکا علیه ایران

شرکت OMV اتریش با بیان اینکه آمریکا تهدید کرده پروژه گازی «نورد استریم2» را لغو و به جای آن اروپایی‌ها گاز آمریکا را خریداری کنند، درخواست کرد: اروپا برای نجات شرکت‌هایشان از عواقب تحریم‌های آمریکا علیه ایران تلاش بیشتری کنند.

به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن از کشورهای اروپایی خواسته تا پروژه خط لوله گاز نورد استریم 2 با گاز پروم روسیه را لغو کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، آمریکا همچنین از آنها خواسته است تا به جای اجرای این پروژه گازی گاز طبیعی مایع آمریکا را خریداری کنند.

آمریکا همچنین گفته است شرکت‌هایی که بخواهند پس از اعمال تحریم‌های نوامبر علیه ایران از این کشور نفت خریداری کنند آنها را تحریم خواهد کرد.

«راینر سیل» رئیس شرکت او ام وی اتریش طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی بلومبرگ از رهبران اروپایی خواسته تا درباره محافظت شرکت‌های اروپایی برای نیفتادن در تحریم‌های آمریکا حمایت بیشتری کنند.«هنوز خطر تحریم برای کشورهای اروپایی وجود دارد».«شرکت او ام وی اتریش با تهدیدهای تحریمی آمریکا در دو جبهه درگیر است»

وی گفت:«در کنار دیگر شرکت‌های بزرگ  شرکت OMVاتریشی با شرکت گاز پروم روسیه برای ساخت خط لوله نورد استریم 2 به توافق رسیده که قرار است 55 میلیارد متر مکعب گاز در سال از این خط لوله از روسیه به آلمان و از طریق دریال بالتیک ارسال شود.

درحال حاضر این پروژه مرتب از سوی رئیس جمهور آمریکا تهدید می‌شود و وی  از اتحادیه اروپا می‌خواهد که گاز طبیعی مایع گران آمریکا را خریداری کنند.

تحریم ایران تهدید برای OMV

تهدید دوم برای شرکت OMV اتریش این است که آمریکا از هم پیمانانش خواسته تا قراردادهای اقتصادی با ایران را پس ازخروج آمریکا از برجام معلق کنند.

این تصمیم آمریکا برای اعمال دوباره تحریم‌ها علیه تهران شامل کشورهایی که بخواهند با بخش انرژی ایران همکاری کنند را نیز شامل می‌شود.

پیش از این آمریکا از دیگر کشورها خواست تا میزان خرید نفت از ایران را تا زمان تحریم‌ها که در 4 نوامبر آغاز می‌شود به صفر برسانkد.

ماه گذشته «راینل سیل» تاکید کرد که شرکتش باید پیش از زمان تحریم‌ها قرارداد همکاری با ایران را لغو کند.

وی گفته بود که چشم‌انداز تحریم‌های آمریکا یک خطر بزرگتری برای شرکت او ام وی به حساب می‌آید.