۰ نفر

رویترز:

تحریم‌های ترامپ شرکت روسی را مجبور به تغییر رویه کرد

۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۴۳
کد خبر: 289120
تحریم‌های ترامپ شرکت روسی را مجبور به تغییر رویه کرد

تارنمای رویترز درمصاحبه اختصاصی با مدیر اقتصادی یکی از شرکت های بزرگ فولاد روسیه نوشت: شرکت روسی MMK پس از وضع تعرفه بر فولاد و آلومینیوم و اعلام برنامه بازگشت تحریم های ایران از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تغییر رویه می دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امره ارمین دراین مصاحبه گفت که شرکت ام ام کی آغاز پروژه سودآور خود در ترکیه را به علت بی ثباتی ایجاد شده با جنگ های تجاری به تعویق انداخته است.
رویترز به نقل از مقام این شرکت افزود: این پروژه که شروع مجدد تولید فولاد نورد گرم در ترکیه است، قرار بود 90 تا 100 میلیون دلار به درآمدهای اصلی شرکت روسی بیافزاید، اما موج ناگهانی موانع تجارت جهانی پروژه را به تعویق انداخت. 
ارمین همچنین با اشاره به آمادگی کامل این شرکت در اجرای پروژه و راه اندازی کارخانه گفت که متاسفانه ما این تصمیم را پیش از اعلام تعرفه های آمریکا علیه شرکت های استخراج فلزات گرفتیم. 
رویترز نوشت:مجموعه فلزکاری(Metalurji) نزدیک اسکندرون در سواحل مدیترانه ای ترکیه و در استانبول، بین سال های 2007 تا 2010 با هزینه بیش از دو میلیارد دلار توسط شرکت MMK ساخته شد.
تولید فولاد گرم نورد در این سایت سال 2012 همزمان با افت قیمت های جهانی متوقف شد، اما قرار بود تابستان امسال دوباره شروع به کار کند. اکنون MMK پروژه تولید مجدد را متوقف و تصمیم گیری در مورد طرح های خود را به ماه نوامبر موکول کرده است.
مدیر این شرکت روسی گفت: امیدواریم تا آن زمان، دگرگونی در بازارهای جهانی پایان یافته و نظم برقرار شود. 
ترامپ ماه مارس (اسفند- فروردین 96) تعرفه 25 درصدی بر فولاد و10درصدی بر آلومینیوم را در اقدامی برای توقف واردات از چین اعمال کرد.
هفته گذشته اتحادیه اروپا در واکنش به این مساله و ترس از تاثیر بر تولیدکنندگان خود سیاست تعرفه ای و سهمیه ای ارائه کرد.
در حالیکه شرکت MMK به بازارهای آمریکا و اتحادیه اروپا فولاد صادر نمی کند، تحت تاثیر مستقیم این اقدامات قرار نگرفته، اما 30 درصد تولیدات در کارخانه ترکیه برای بازار اروپایی و کشورهای همسایه است.
رویترز درادامه بااشاره به تاثیرگذاری تحریم های ایران بر این شرکت نیز ادامه داد: تعرفه ها تنها سیاست ترامپ نیست که بر راهبرد شرکت روسی تاثیر می گذارد. ارمین گفت که این تولید کننده فولاد صادرات به ایران را نیز با توجه به وعده تحریم های جدید ضدایرانی واشنگتن متوقف کرده است.
اما کرملین مخالف این اقدام است و می گوید اقدامات یکجانبه آمریکا علیه کشور سوم نباید بر روسیه تاثیر بگذارد.
تاجران فولاد نیز اوایل ماه جاری به رویترز گفتند که شرکت های فولاد روسی فروش خود به ایران را متوقف کردند.
ارمین گفت:شرکت MMK که همراه رقیب خود Severstal فولاد نورد گرم به ایران صادر می کرد، از آنجا که به بازارهای دیگری روی آورده تحت تاثیر این اقدام قرار نگرفته است.
رویترز در پایان نوشت: این نتیجه افزایش تولید داخلی ایران و کاهش تدریجی میزان واردات این کشور بود.