۰ نفر

مشاور اقتصادی ترامپ خبر داد

آغاز فوری مذاکرات تجاری آمریکا با اتحادیه اروپا

۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۹
کد خبر: 289070
آغاز فوری مذاکرات تجاری آمریکا با اتحادیه اروپا

مشاور اقتصادی ارشد ترامپ اعلام کرد آمریکا مذاکرات با اتحادیه اروپا به منظور منعقد کردن توافقنامه‌های تجاری درباره محصولات کشاورزی و انرژی را آغاز خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، لری کودلو با بیان اظهارات فوق، وعده داد که آمریکا سویا، گوشت گاو و گاز طبیعی مایع بیشتری به کشورهای اروپایی خواهد فروخت.

وی اظهار کرد: در مذاکراتی که به سرپرستی رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

کودلو در مصاحبه با شبکه "سی ان بی سی" گفت: ما بلافاصله مذاکرات را آغاز خواهیم کرد و مذاکرات در خصوص کشاورزی بخشی از مذاکرات دوجانبه خواهد بود.

در توافقی که هفته گذشته میان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و ژان کلود یانکر، رییس کمیسیون اروپا در واشنگتن حاصل شد، اتحادیه اروپا در قبال مذاکرات و تعلیق تعرفه پیشنهادی روی واردات خودروهای اروپایی، موافقت کرد سویا و انرژی بیشتری از آمریکا وارد کند.

باب مذاکرات تجاری چین با آمریکا همچنان باز است

در خبر دیگری که از سوی رویترز منتشر شد، وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین روز دوشنبه در اظهاراتی مجددا تاکید کرد که پکن جنگ تجاری نمی‌خواهد.

وانگ در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که با جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس برگزار کرد، گفت: چین و آمریکا باید اختلافات تجاری خود را در چارچوب سازمان تجارت جهانی حل کنند.

وی همچنین موضع چین مبنی بر این که علت اصلی ناترازی تجاری فعلی میان پکن و واشنگتن مربوط به خود آمریکا است را مورد تاکید قرار داد و اعلام کرد آمریکا سود عظیمی از چین برده است.

آمریکا و چین درگیر یک جنگ تجاری شده‌اند که از سوی دولت ترامپ آغاز شده است. دولت آمریکا مدعی است صنایع فناوری پیشرفته چین، مالکیت معنوی شرکت‌های آمریکایی را به سرقت برده‌اند و از پکن می‌خواهد برای کاهش مازاد تجاری ۳۵۰ میلیارد دلاری، کالاهای آمریکایی بیشتری خریداری کند.

پس از اینکه چین در ماه مه موافقت کرد کالاهای کشاورزی و انرژی بیشتری از آمریکا خریداری کند، به نظر رسید دو اقتصاد بزرگ جهان برای اجتناب از جنگ به توافق رسیده‌اند اما این توافق پس از اینکه دو طرف همدیگر را هدف تعرفه‌های واردات قرار دادند، فروپاشید. واشنگتن از آن زمان تهدید کرده روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۴۵۰ میلیارد دلار تعرفه وضع کند و هیچ مذاکرات رسمی میان دو کشور انجام نگرفته است.