۰ نفر

ذخایر طلای روسیه به دوران استالین رسید

۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۲
کد خبر: 289052
 ذخایر طلای روسیه به دوران استالین رسید

تارنمای خبری 'راشاتودی' گزارش داد: ذخایر طلای روسیه رکورد بی سابقه ای به جای گذاشته و به دوران استالین رسید.این میزان طلا وابستگی مسکو به دلار آمریکا را قطع کرد.

به گزارش راشاتودی، با رسیدن ذخیره طلای روسیه به دو هزار تن ، میزان شمش های طلای روسیه به دوران اتحاد جماهیر شوروی به سال 1941میلادی رسید و مسکو را از نفوذ مالی و هژمونی دلار آمریکا با توجه به این حجم پشتوانه ارزی رهانید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، 'آنتون ماکنووسکی' مدیرعامل 'صندوق مستقل سرمایه بلاکچین' (INDEPENDENT CAPITAL BLOCKCHAIN FUND) دراین باره به راشاتودی گفت: برخی کشورهای جهان خواهان اندک استقلال ممکن از سیاست آمریکا هستند چراکه آنها گرفتار دلار در تجارت و ذخایر مالی آمریکا هستند، خرید طلای روسیه درجریان کارزار ریاست جمهوری آمریکا افزایش یافت و با وجود پیروزی دونالد ترامپ درانتخابات این موضوع متوقف نشد.

راشاتودی درادامه نوشت: ذخیره دوهزار تن طلای روسیه درحال رسیدن به ظرفیت ذخایر گذشته اتحاد جماهیر شوری است که درسال 1941میلادی به دوهزار و 800 تن طلا رسیده بود، روسیه وابستگی 96میلیاردو یکصد مییلون دلاری خود به خزانه داری آمریکا در ماه مارس را به 14میلیاردو 900میلیون دلار در ماه مه گذشته رساند، ارزش شمش های طلای ذخیر شده روسیه اکنون 460میلیارد دلار بوده که بانک مرکزی (روسیه) به دنبال رساندن آن به رقم 500میلیارد دلار است.

با این حال ولادیمیر روجانکووسکی' (Vladimir Rojankovski) تحلیلگر 'مرکز بین المللی مالی' در مسکو هشدار داد که بانک مرکزی روسیه نباید بیش از اندازه خود را به طلا وابسته کند.