۰ نفر

شمار قربانیان آتش‌سوزی در یونان به ۹۱نفر رسید

۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹
کد خبر: 289000
شمار قربانیان آتش‌سوزی در یونان به ۹۱نفر رسید

طبق اعلام مقامات یونانی، در پی آتش‌سوزی مهیب در یونان تعداد کشته‌ها به بیش از نود نفر رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس،  شمار قربانیان آتش‌سوزی در یونان به ۹۱ نفر افزایش یافت.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، به دنبال جان باختن 4 نفر دیگر در بیمارستان براثر شدت جراحات، مقامات یونانی اعلام کردند که شمار قربانیان آتش سوزی مهیب در اطراف آتن  به 91 نفر افزایش یافته است.

سرویس‌های امدادی دیروز (یکشنبه) تعداد کسانی که گم شده بودند را ۲۵ تن اعلام کرده بودند و این در حالی است که هویت  ۲۸ نفر از قربانیان در منطقه نزدیک دریا هنوز مشخص نشده است.

این گزارش افزود؛ همچنان شرایط ۱۰ نفر از افرادی که آسیب دیده‌اند وخیم گزارش شده است. ۴۳ فرد بزرگسال و یک کودک هم در بیمارستان بستری هستند.

 آتش‌سوزی‌ مهیبی از روز دوشنبه هفته گذشته در مناطق جنگلی اطراف پایتخت یونان آغاز شده بود. دو جنگل بزرگ اطراف آتن که تفریح‌گاه‌های نزدیک پایتخت محسوب می‌شوند، دستخوش آتش‌سوزی شدند.

حجم حادثه به حدی گسترده بود که «الکسیس سیپراس» نخست وزیر یونان که به بوسنی سفر کرده بود سفر خود را نیمه کاره رها کرده و برای نظارت بر روند این حادثه و اعلام وضعیت اضطراری به آتن بازگشت.

مقامات همچنان تحقیقات در زمینه دستیابی به علت آتش‌سوزی را در دست پیگیری دارند. برخی شواهد حاکی از این است که آتش‌سوزی عمدی بوده است. ساخت‌و ساز غیرقانونی در مناطق جنگلی دیگر عاملی است که برای این آتش‌سوزی مطرح شده است.