۰ نفر

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را ۷.۲۵درصد حفظ کرد

۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۰۰
کد خبر: 288529
بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را ۷.۲۵درصد حفظ کرد

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره سالانه را ۷.۲۵ درصد نگه داشت و اعلام کرد نرخ تورم کمتر از رقم از پیش تعیین شده باقی ماند.

به گزارش تاس نیوز، بانک مرکزی روسیه در جلسه سیاست گذاری خود نرخ بهره سالانه را ۷.۲۵ درصد حفظ کرد و اعلام کرد که به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۹ میلادی موضع خنثی خود را تغییر دهد.  

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، بانک روسیه در اطلاعیه ای اعلام کرد که تورم سالانه کمتر از رقم از پیش هدف گذاری شده باقی مانده و تمایل دارد که به ۴ درصد بازگردد. البته این تصمیم بانک مرکزی روسیه توسط اکثر کارشناسان اقتصادی انتظار می رفت و اکنون بازار در انتظار واکنش کسب و کار به افزایش قریب الوقوع مالیات بر ارزش افزوده و به دنبال آن گمانه زنی برای رشد تورم است.

بانک مرکزی روسیه پیش بینی کرد که قیمت مصرف کننده در پایان سال جاری میلادی ۳.۵ تا ۴ درصد افزایش پیدا کند و تورم سالانه به طور موقت در سال ۲۰۱۹ میلادی به بیش از ۴ درصد برسد و در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی نرخ رشد قمیت مصرف کننده به ۴ درصد باز گردد.  

بانک روسیه اعلام کرد تورم سالانه در ماه گذشته میلادی یعنی ژوئن ۲.۳ درصد بود و انتظار می رود در ماه جاری میلادی بین ۲.۵ تا ۲.۶ درصد باشد. همچنین بانک روسیه برآورد کرد رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱.۵ تا ۲ درصد باشد که همگام با ساختارهای این کشور است.

بر پایه این گزارش، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد جام جهانی ۲۰۱۸ کمک مثبتی به نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماه دوم با ۰.۱-۰.۲ نقطه درصد کرد. جلسه بعدی تصمیم گیری در مورد افزایش نرخ بهره در روسیه در چهاردهم سپتامبر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.