۰ نفر

رئیس کمیسیون اروپا:

به نتیجه دیدار با ترامپ خوشبین نیستم

۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۰
کد خبر: 287921
به نتیجه دیدار با ترامپ خوشبین نیستم

رئیس کمیسیون اروپا در گفت‌وگو با شبکه خبری آلمانی درباره دیدار امروزش با رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: به نتیجه این دیدار خوشبین نیست و اروپا در موضعی قرار دارد که می‌تواند علیه آمریکا اقدام تلافی‌جویانه کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا پیش از دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفت که به نتیجه این دیدار در زمینه حل اختلافات موجود در زمینه تعرفه‌ها خوشبین نیست.

وی در گفت‌وگو با شبکه خبری آلمانی ZDF گفت: «من چندان خوش‌بین نیستم. من آقای ترامپ را خوب می شناسم و بارها با او دیدار کرده‌ام و می دانم چطور با او توافق می‌کنم و او چطور با دیگران توافق می‌کند. ما در موضع برابر با هم صحبت خواهیم کرد. اروپا در معرض محاکمه شدن قرار ندارد، ما نیاز نداریم که از خودمان دفاع کنیم. ما اینجا هستیم تا درباره مواضع‌مان توضیح بدهیم و راه‌هایی را بررسی کنیم که جلوی جنگ تجاری را می‌گیرد.»

این مقام اروپایی بار دیگر به اقدامات تلافی‌جویانه اروپا در برابر ترامپ اشاره کرد و گفت: «ما آمادگی داریم که چنین کاری انجام دهیم. ما در جایگاهی هستیم که پاسخ مناسبی بدهیم.»

«سیسیلیا مالشتروم» نماینده بازرگانی اتحادیه اروپا که در سفر یونکر به آمریکا وی را همراهی می‌کند هم ابراز امیدواری کرده است که امکان تنش‌زدایی وجود داشته باشد. وی در عین حال هشدار داد که در صورتی که این سفر نتیجه‌ای به دنبال نداشته باشد، اروپا فهرستی از کالاهای آمریکایی تهیه کرده است که به وسیله آنها اقدام متقابل علیه آمریکا انجام دهد.

 یونکر قرار است امروز بعد از ظهر در کاخ سفید با ترامپ دیدار کند. اعمال تعرفه‌های آمریکا بر فولاد و آلومینیوم و تهدید به گسترش این تهدید‌ها در بخش خودروهای اروپایی مسایلی است که قرار است در ملاقات این مقامات به آنها پرداخته شود.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان که از منتقدان سرسخت ترامپ است، گفت: «خوب است که یونکر روز چهارشنبه در واشنگتن است تا در زمینه مسایل مورد اختلاف تجاری  راهکاری پیدا شود.»