۰ نفر

حمایت بحرین از مواضع ضد ایرانی ترامپ

۲ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۵۲
کد خبر: 287685
حمایت بحرین از مواضع ضد ایرانی ترامپ

شورای وزیران بحرین از مواضع اخیر رییس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، نشست هفتگی شورای وزیران بحرین به ریاست خلیفه بن سلمان آل خلیفه، نخست وزیر بحرین و با حضور سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین در قصر قضیبیه برگزار شد، یاسر بن عیسی الناصر، دبیر کل شورای وزیران بحرین پس از این نشست گفت که این شورا از مواضع اخیر آمریکا و دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور و استراتژی قاطع آن در برابر سیاست‌های ایران و برنامه هسته‌ای و موشکی آن و همچنین حمایت از گروهک‌های افراطی خاورمیانه به طور کامل حمایت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود که شورای وزیران بحرین از این استراتژی آمریکا که از خطر تروریست می‌کاهد و ثبات و امنیت را در منطقه تقویت می‌کند به طور کامل حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیرا در پیامی توییتری نوشت: خطاب به رئیس جمهور روحانی؛ هرگز و هیچ‌وقت دوباره آمریکا را تهدید نکن وگرنه از پیامدهایی رنج خواهید برد که نظیرش را کمتر کسی در تاریخ تجربه کرده است. ما دیگر کشوری نیستیم که سخنان دیوانه‌وار شما از خشونت و مرگ را تحمل کند. مراقب باش!

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ضمن تکرار سخنان و مواضع ضد ایرانی خود گفت که دولت ترامپ آماده است تا با ایران گفت‌وگو کند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز پیش از این در سخنانی فرافکنانه علیه ایران در جمع برخی ایرانیان مقیم آمریکا که در کالیفرنیا برگزار شد، گفت: سال آینده چهلمین سالگرد انقلاب ایران خواهد بود. چهل سال است که ایران از تروریسم حمایت کرده و می‌کند و مردم به‌دلیل عقاید خود زندانی شده‌اند. رهبران ایران متعهد هستند تا حتی اگر لازم باشد انقلاب را به کشورهای دیگر صادر کنند. طی چهار دهه‌ی گذشته ایران از همه منابع خود در این راه استفاده کرده است. از نظر اقتصادی رهبران ایران منافع ملت را قربانی منافع خود می‌کنند. پول‌های ایران صرف تروریسم می‌شود. اکنون یک‌سوم ایرانیان زیر خط فقر هستند.

از سوی دیگر، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان روز یک‌شنبه در جمع سفرا و دیپلمات‌های ایران به رئیس جمهور آمریکا گفت: آقای ترامپ با دم شیر بازی نکن، زیرا پشیمان کننده خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که صلح با ایران مادر تمام صلح‌ها و جنگ با ایران مادر تمام جنگ‌ها است.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در صفحه توئیتر خود خطاب به مقامات کنونی کاخ سفید نوشت: «ما را بی‌خیال (نسبت به تهدیدات آمریکا) تصور کنید! دنیا لاف‌های تندتر از این را چند ماه پیش شنیده است. ایرانیان هم ۴۰ سال است مشابه این‌ها را - البته با لحن متمدنانه‌تری - شنیده‌اند. ما هزاران سال است که در اینجا بوده‌ایم و سقوط امپراطوری‌ها را دیده‌ایم، از جمله امپراطوری خودمان که از عمر برخی کشورها طولانی‌تر بود. مراقب باشید!»

 علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به توئیت ترامپ گفت: جواب هر حرف مفتی را که نباید داد. سخنانی که ایشان بیان کرد در سطح دیپلماتیک نبود بلکه سخنان یک آدم قالتاق بود. وی و رییسش در صحنه بین‌المللی به فساد شهره هستند. متاسفانه ایالات متحده دچار یک بی‌نظمی و توحش در عرصه روابط دیپلماتیک است. آمریکا نوعی دیپلماسی جاهلانه را در عرصه بین الملل دنبال می‌کند. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید به جاهلان محل نگذارید آنان خودشان را خراب می‌کنند.