۰ نفر

ابرتورم تاریخ مدرن در راه ونزوئلا

۲ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۰۶
کد خبر: 287477
ابرتورم تاریخ مدرن در راه ونزوئلا

یک مقام رسمی صندوق بین‌المللی پول، روز دوشنبه نوشت: تورم ونزوئلا احتمالا در سال ۲۰۱۸ به ۱ میلیون درصد خواهد رسید و آن را به یکی از بدترین اَبَرتورم‌های تاریخ مدرن، تبدیل خواهد کرد.

به گزارش رویترز، یک مقام رسمی صندوق بین‌المللی پول روز دوشنبه نوشت، تورم ونزوئلا احتمالا در سال ۲۰۱۸ به ۱ میلیون درصد خواهد رسید و آن را به یکی از بدترین اَبَرتورم‌های تاریخ مدرن تبدیل خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اقتصاد ونزوئلا از سال ۲۰۱۴ که سقوط قیمت‌های نفت اجازه نداد این کشور آمریکای جنوبی بتواند سیستم سوسیالیست خود را با سوبسیدها و کنترل قیمت، حفظ کند، دائما درحال بدتر شدن است.

الخاندرو وارنر، رئیس دپارتمان نیم‌کره غربی صندوق بین‌المللی پول در پست جدیدی که در وبلاگ این سازمان منتشر کرده است، می‌نویسد: ما پیش‌بینی می‌کنیم تورم این کشور تا پایان ۲۰۱۸ به ۱ میلیون درصد برسد تا نشان دهد شرایط در ونزوئلا مشابه آلمان ۱۹۲۳ یا زیمباوه در اواخر سال ۲۰۰۰ است.

طبق گفته مجلس ونزوئلا که به دست مخلفان دولت اداره می‌شود، قیمت‌های مصرف‌کننده امسال ۴۶۳۰۵ درصد رشد کردند. از سال ۲۰۱۷ نیز، مجلس این کشور شروع به منتشر کردن داده‌های تورم خود کرده است؛ چراکه بانک مرکزی ونزوئلا دیگر این داده‌ها را منتشر نمی‌کند.

دولت ونزوئلا بارها صندوق بین‌المللی پول را به عنوان گروگان واشنگتن معرفی کرده است که منافع کشورهای ثروتمند را به منافع کشورهای در حال توسعه ترجیح می‌دهد.