۰ نفر

پاسخ ظریف به ترامپ: افول امپراطوری‌ها را دیده‌ایم

۲ مرداد ۱۳۹۷، ۰:۲۷
کد خبر: 287450
پاسخ ظریف به ترامپ: افول امپراطوری‌ها را دیده‌ایم

وزیر خارجه ایران در پاسخ به توئیت تهدیدآمیز رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به این که اینگونه تهدیدات اهمیتی برای ایرانیان ندارد، نوشت: ایرانی ها 40 سال است که این گونه حرف ها را می شنوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف در پاسخ به توئیت تهدید آمیز دونالد ترامپ اعلام کزد: برای ما اهمیتی ندارد: جهان چند ماه پیش زیاده گویی های حتی شدیدتر از این را نیز شنید.
ظریف افزود: ایرانی ها نیز این (حرف ها) را با وجود آن که متمدن تر هستند به مدت 40 سال شنیده اند. ما به مدت هزاره ها عمر کرده ایم و سقوط امپراتوری ها از جمله امپراتوری خودمان را دیده ایم که بیش تر از عمر برخی کشورهاست. مراقب باش!
ترامپ صبح دوشنبه در حساب توئیتر شخصی خود با حروفی بزرگ و واکنشی انفعالی به هشدارهای حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، نوشت: هرگز و هیچ وقت دوباره آمریکا را تهدید نکنید.
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه توئیت خود درباره سخنان دیروز روحانی که تاکید کرده «آمریکایی ها باید خوب بفهمند صلح با ایران مادر صلح ها و جنگ با ایران مادر جنگ هاست» به خشم آمد و نوشت: در غیر این صورت پیامدهای آن را به گونه ای متحمل می شوید که کمتر کشوری در طول تاریخ متحمل شده است.
ترامپ در ادامه افزود: ما دیگر کشوری نیستیم که گفته های خشونت آمیز و مرگبار شما را تحمل کنیم.
روحانی روز یکشنبه در همایش روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور که در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، با بیان اینکه توطئه آخر آمریکا، تلاش برای خسته کردن ملت ایران است، تصریح کرد: بدانید، ملت ایران آقاست و هرگز نوکر کسی نخواهد شد. 
وی با اشاره به اینکه «تنگه های زیادی داریم، تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست»، افزود که قادر نیستید ایرانیان را علیه امنیت و منافع ایران تحریک کنید. 
رییس جمهوری اظهار داشت: به ملت ایران اعلام جنگ می کنید و دم از حمایت می زنید؟ در همه منطقه پهن شده اید، معنای حرف هایتان را بفهمید. 
روحانی تاکید کرد: آمریکایی ها باید خوب بفهمند که صلح با ایران مادر صلح ها و جنگ با ایران مادر جنگ هاست.

57714995